عصر خودرو

بررسی سهم شرکت پارس خودرو در روند مذاکرات

عصر بازار: در سال ۹۳ مذاکرات در ۱۸ فروردین در وین از سر گرفته شد و تا ضرب العجل ۶ ماهه اول ، ۲۷ تیر در وین ادامه یافت. تمدید توافق ژنو و مذاکرات جامع هسته‌ای در دستور کار مذاکرات در وین قرار گرفت و اختلاف نظر طرفین موجب تمدید مذاکرات تا ۳ آذر ۹۳ شد. مجددا در دی و بهمن در زوریخ سوئیس و اوایل اسفند در ژنو و اواخر اسفند درلوزان طرفین مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

بررسی سهم شرکت پارس خودرو در روند مذاکرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، این سهم از 5 روز معاملاتی قبل از  3 آذر همراه با نوساناتی ، 4 روز آن مثبت بسته شد و پس از این تاریخ تقریبا تا 20 دی منفی معامله شد. علت مثبت شدن نماد در 28 آبان 93 که نماد بدون محدودیت باز شد ، تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 بوده است. از 22 مهر که نوسانات سهم مثبت شد تا 20 دی که سهم همراه با نوساناتی اغلب منفی بسته می شد ، قیمت سهم تنها 0.3% رشد داشته است.
    مذاکرات در فروردین 94 در لوزان سوئیس از سر گرفت و در 13 فروردین متن بیانیه توسط وزیر امور خارجه کشور ، محمدجواد ظریف و موگرینی قرائت شد و 10 تیر را ضرب العجل نهایی خواندند که اگر همه چیز درست پیش رود احتمال توافق وجود خواهد داشت ، اما در این تاریخ هم مذاکرات به مدت چند روز تمدید شد.
    در 2 روز معاملاتی قبل از 15 فروردین 94 ، نماد خپارس منفی بوده که پس از آن تا 22 فروردین ، سهم هر روز مثبت بسته شد و تا 19 خرداد سال جاری نماد بیشتر منفی معامله شده است. طی دوره 10 فروردین تا 19 خرداد قیمت سهم 18% کاهش داشته است.
    در 8 و 9 تیر ، این نماد مثبت و در 10 ام تیرماه منفی معامله شده است. در 13 و 14 ام بابت برگزاری مجمع نماد متوقف شد و پس از آن تا به امروز مثبت بسته شده است. از 8 تیر ماه تا 20 ام خپارس رشد 17 درصدی را تجربه کرده است.
    در طی بررسی این دوره ها مشاهده شد معامله گران حقیقی بیشتر  خرید و حقوقی ها بیشتر فروش داشته اند و این نماد از روز معاملاتی 3 آذر تا 10 تیر تنها 0.2% در جهت مثبت تغییر داشته است.

    نماد : خپارس

    سرمایه : 6,774 میلیارد ریال‌

    حجم مبنا : 2.71 میلیون سهم

    سهام شناور آزاد : 29%
    EPS : 472-
    P/E : 2.26-

    برچسب ها