عصر خودرو

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داد

عصر بازار- بانک مرکزی آمریکا در اولین حرکت خود در سال جاری میلادی، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، فدرال رزرو نرخ بهره را در پایان جلسه 2 روزه سیاست گذاری پولی خود افزایش داد و پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی حداقل نرخ بهره 2 بار دیگر افزایش پیدا کند.

    این حرکت فدرال رزرو حاکی از افزایش اعتماد به قانون کاهش مالیات در آمریکا و نوید بخش این مطلب است که هزینه کرد دولت آمریکا اقتصاد و تورم این کشور را افزایش خواهد داد. 

    همچنین در اولین جلسه سیاست گذاری پولی فدرال رزرو به ریاست «جروم پاول» رییس جدید بانک مرکزی آمریکا، نرخ تورم درنهایت باید به بیش از دو درصد میل پیدا کند؛ این در حالی است که برای چندین سال نرخ تورم آمریکا کمتر از دو درصد هدف گذاری شده بود.

    بانک مرکزی آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد چشم انداز اقتصادی ایالات متحده در ماه های اخیر بهبود پیدا کرده است و با افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانکی آن را بین 1.50 درصد تا 1.75 درصد قرار داد. 

    در اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا به این نکته اشاره شده که انتظار می رود نرخ تورم در ماه های آینده افزایش و ثبات پیدا کند و نزدیک به رقم از پیش هدف گذاری شده فدرال رزرو برسد.

    بر پایه این گزارش، فدرال رزرو رشد اقتصادی آمریکا را در سال جاری میلادی 2.7 درصد برآورد کرد که پیش از این رقم 2.5 درصد را برای آن پیش بینی کرده بود؛ ضمن اینکه انتظار می رود نرخ بیکاری آمریکا هم تا پایان سال 2018 میلادی به 3.8 درصد کاهش پیدا کند و در بلند مدت این رقم 4.5 درصد است.

    برچسب ها