عصر خودرو

تایمز:

شل، توتال و لوک اویل در کنفرانس نفتی تهران حضور می‌یابند

عصر بازار- نشریه انگلیسی تایمز نوشت ایران این هفته مفاد قراردادهای جدید نفتی خود را به سرمایه گذاران خارجی اعلام خواهد کرد.

شل، توتال و لوک اویل در کنفرانس نفتی تهران حضور می‌یابند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این نشریه انگلیسی نوشت شرکتهای نفتی رویال داچ شل، لوک اویل روسیه و توتال فرانسه جزو شرکتهایی هستند که این قراردادهای جدید برای آنها رونمایی خواهد شد.

    ایران در رقابت برای توسعه یک سری از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان روز شنبه در کنفرانس تهران از مفاد قراردادهای جدید نفتی خود برای سرمایه گذاران خارجی رونمایی می‌کند که شرکت شل نیز در بین آنها قرار دارد. غول نفتی انگلیسی - هلندی جزو شرکتهایی است که در کنفرانس نفتی تهران حضور خواهد داشت. لوک و توتال نیز در این کنفرانس حضور دارند.

    ایران حدود 52 پروژه نفت و گاز شامل میادین سبز و قهوه‌ای و همچنین حدود 20 پروژه اکتشافی را به شرکت‌های خارجی پیشنهاد خواهد داد.

    رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی ایران می‌گوید: قراردادهای جدید نفت و گاز ایران مفاد انعطاف‌پذیری دارد که نوسانات قیمت نفت و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در آن لحاظ شده اند.

    ایران در تلاش برای بازگرداندن شرکت‌های نفتی بین‌المللی برای توسعه ذخایر عظیم نفت و گاز خود پس از لغو تحریم‌ها است. ایران مدل جدید قراردادهای نفتی خود را در کنفرانسی که 28 و 29 نوامبر (شنبه و یکشنبه) در تهران و همچنین کنفرانس دیگری که در فوریه 2016 در لندن برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

    مهدی حسینی - رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفت و گاز ایران - به رویترز گفت: آنچه ما ارائه می‌دهیم یک مدل بسیار انعطاف‌پذیر از قراردادهاست که با اکتشاف، توسعه و تولید ارتباط تنگاتنگی دارد.

    وی در حاشیه کنفرانس وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) در تهران به رویترز گفت: قیمت هر بشکه نفت که به عنوان سود به شرکت‌ها پرداخت خواهد شد براساس ریسک سرمایه‌گذاری انعطاف‌پذیر خواهد بود. ریسک بیشتر به معنی درآمد بیشتر و ریسک کمتر به معنی درآمد کمتر است.

    وی بدون اشاره به مدت قراردادهای اکتشافی گفت: این قراردادها 20 ساله هستند و در برخی موارد ویژه تا 25 سال قابل تمدید خواهد بود.

    رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی ایران خاطرنشان کرد: ما در حال ارائه پروژه‌هایی در دریای خزر و همچنین در مناطق با ریسک زیاد در خلیج فارس هستیم.

    حسینی گفت: مذاکراتی با شرکت‌های نفتی درباره مفاد قراردادهای جدید که در آن هیچ سقفی برای سرمایه‌گذاری‌ها وجود نخواهد داشت انجام شده است. وجود محدودیت در سرمایه گذاری یکی از موارد مهم مطرح شده از سوی برخی شرکت‌های نفتی به عنوان نکته منفی قراردادهای بیع‌متقابل بود که در گذشته از سوی ایران ارائه می‌شد.

    وی گفت: همه چیز به شرایط میادین و دوره زمانی بستگی دارد. اگر شرایط تغییر کند آنگاه شرکت‌های نفتی این فرصت را خواهند داشت که در برنامه کاری سالانه و بودجه‌های خود در مورد مقدار کار خود تجدید نظر و همچنین هزینه‌های خود را تغییر دهند. ما در این زمینه بسیار برخورد انعطاف‌پذیری خواهیم داشت.

    در کنفرانس رونمایی از قراردادهای ایران که قرار است در تهران برگزار شود جزئیات این قراردادها بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. قراردادهای جدید نفتی از طریق مناقصه‌های دوره‌ای یا مذاکرات مستقیم ارائه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها