عصر خودرو

در نشست مشترک وزرای نیروی دو کشور توافق شد ؛

برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان در آذرماه

عصر بازار- در نشست مشترک وزیر نیروی ایران با وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان، دو طرف از توسعه فعالیت‌های مشترک در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌ها به ریاست دو وزیر در زمینه‌های مختلف استقبال کرده و برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آذرماه سال جاری در ایران توافق کردند.

برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان در آذرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزیر نیروی ایران به همراه وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان در حاشیه هشتمین اجلاس جهانی آب طی نشستی دو جانبه بر تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور تاکید کردند.

    در این نشست رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران ضمن تاکید بر همکاری دو طرف در زمینه دهه همکاری‌های بین‌المللی آب و توسعه پایدار (2018-2028) و نقش ایران در این راستا، از وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان جهت مشارکت در شورای حکام مرکز مدیریت آب شهری(تحت پوشش یونسکو) دعوت به عمل آورد.

    همچنین عثمان علی عثمان‌زاده، وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان نیز در این نشست ضمن دعوت رسمی از ریاست جمهور و وزیر نیرو ایران برای شرکت در اجلاس سران آب در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، از توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه منابع آب به ویژه مشارکت شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در پروژه‌های مرتبط در تاجیکستان استقبال کرد.

    عثمان‌زاده همچنین از دعوت به مشارکت همتای ایرانی خود جهت همکاری با شورای حکام مرکز مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) به گرمی استقبال کرد.

    گفتنی است در جریان این مذاکرات دو طرفه، وزرای دو کشور از توسعه فعالیت‌های مشترک در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌ها به ریاست دو وزیر در زمینه‌های مختلف استقبال کرده و برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آذرماه سال جاری در ایران توافق کردند.

    همچنین در این نشست حاضران بر لزوم تشکیل و برگزاری جلسات کمیته هماهنگی دو وزارتخانه از دو کشور در زمینه‌های همکاری مشترک در چهارچوب کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کردند.

    برچسب ها