عصر خودرو

نفت‌ آمریکا ۴۲ دلار

چراغ‌ سبز عربستان نفت را صعودی کرد

عصر بازار- پس از متعهد شدن عربستان برای اقدام در مورد تثبیت قیمت نفت و افزایش انتظارات درباره بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یافت.

چراغ‌ سبز عربستان نفت را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 28 سنتی 45 دلار و 11 سنت معامله شد، همچنین قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت نیز با رشدی 32 سنتی به 42 دلار و 7 سنت رسید.

    بانک ANZ اعلام کرد: «همه نگاه‌ها به نشست پیش‌روی اوپک و تصمیم به کاهش تولید از سوی اوپک دوخته شده است.» عربستان سعودی از نوامبر  2014 به جای کاهش تولید به منظور افزایش قیمت، تصمیم به دفاع از سهم بازار در برابر رقبای عرضه‌کننده گرفت.

    کابینه عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور آماده همکاری با کشورهای اوپک و غیراوپک برای دستیابی به ثبات در بازار خواهد بود. با این حال تردیدهایی وجود دارد که عربستان تغییر قابل‌توجهی در سیاست نفتی خود ایجاد کند.

    دانیل انگ تحلیلگر بازار کالا اعلام کرد:‌ «تا زمانی که چیزی به طور قطعی اتفاق نیفتد، ما همچنان در شک و تردید به سر خواهیم برد. ما فکر می‌کنیم که نشست ماه دسامبر اوپک نیز بدون اتفاق خاصی به پایان برسد.»

    بر اساس اعلام بانک ANZ سرمایه‌گذاران در انتظار آمار ذخایر نفتی آمریکا هستند که انتظار می‌رود با اندکی افزایش مواجه شود.بر اساس بررسی اولیه رویترز از 5 تحلیلگر، ذخایر نفتی تجاری آمریکا در هفته منتهی به 20 نوامبر احتمالا 1.1 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و نهمین هفته متوالی رشد خود را به ثبت خواهد رساند.

    بانک بی‌ان‌پی در یک یادداشت پژوهشی نوشت: «به نظر ما قیمت 40 دلاری نفت آمریکا کف قیمتی برای بازار در فصل زمستان خواهد بود. بعد از آن در تابستان 2016 و با ادامه‌ یافتن سیاست اوپک، ثبات در تولید آمریکا و واردشدن نفت ایران به بازارهای جهانی، قیمت نفت با فشار بیشتری مواجه می‌شود.»

    بر اساس این گزارش، روز سه شنبه دلار به بالاترین ارزش خود در برابر سبد ارزهای دیگر رسید و موجب گران‌تر شدن نفت برای دارندگان دیگر ارزها شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو