عصر خودرو

فردا بزرگ ترین تامین مالی بازار سرمایه کلید می خورد؛

انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مخابرات

عصر بازار: مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین از آغاز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه در قالب انتشار و فروش اوراق مشارکت مخابرات ایران از فردا خبر داد.

انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مخابرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهندس محدثه رزاقی درباره جزئیات انجام این پروژه بزرگ تامین مالی، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران به منظور تامین سرمایه در گردش جهت بازپرداخت بخشی از بدهی های خود در نظر دارد که 450 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.
    وی ادامه داد: بر این اساس اوراق شرکت مخابرات ایران تحت عنوان  "اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم"  از بیست و دوم تیرماه به مدت یک روز کاری در فرابورس منتشر خواهد شد. ضمن این که اوراق اجاره شرکت مخابرات ایران با نام و قابل معامله در فرابورس با نرخ 21 درصد روزشمار در فرابورس منتشر می شود که سود آن هر سه ماه یکبار  پرداخت خواهد شد.
    مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین مبلغ اسمی هر ورقه را یک میلیون ریال ذکر کرد که  مدت اوراق چهار سال است.
    وی در خصوص ارکان این اوراق نیز گفت:  شرکت واسط مالی تیر دوم به عنوان ناشر و شرکت مخابرات ایران به عنوان بانی این اوراق محسوب می شوند.
    این مقام مسئول از شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویسی و بانک صادرات به عنوان ضامن آن نام برد که در این راستا شرکت تامین سرمایه نوین  بازار گردانی این اوراق را نیز برعهده دارد.
    رزاقی با اشاره به عدم محدودیت برای خرید اوراق از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، ادامه داد: شرکت تامین سرمایه نوین بازار گردانی 225 هزار ورقه را به صورت روزانه با حداقل قیمت یک میلیون ریال متعهد شده است. همچنین بازار گردان تحت ضوابط قرار داد بازار گردانی، اوراق مزبور را خریداری خواهد کرد؛ اما در صورت وجود خریدار با نرخ بالاتر، دارندگان می توانند این اوراق را با نرخ بیشتری به فروش رسانند.
    به گفته وی؛ معاملات دست دوم این اوراق پس از اتمام پذیره نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می شود.
    مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین در مورد کارمزد و هزینه های پذیره نویسی اوراق  تصریح کرد: کلیه کارمزدها و هزینه پذیره نویسی اوراق توسط ناشر اوراق پرداخت خواهد شد. بر این اساس کارگزاران نباید مبلغی بابت کارمزد از مشتریان اخذ کنند. کارمزد معاملات دست دوم اوراق نیز بر اساس نرخ های مصوب فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت خواهد شد.

    برچسب ها