عصر خودرو

سفیر ایران در ترکیه :

برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم

عصر بازار- محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه گفت: برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم و این هدف در سال ۱۳۹۷ با قوت پیگیری خواهد شد.

برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، طاهریان فرد روز سه شنبه در آخرین جلسه اداری سفارت ایران در ترکیه افزود: تحقق چشم انداز تجارت 30 میلیارد دلاری تعیین شده از سوی روسای جمهور دو کشور و جدیت در مسیر گسترش مناسبات در کلیه بخش ها وظیفه کلان و برنامه کاری ما در سال ١٣٩٧ خواهد بود.
    وی با تشریح جزییات اقدامات و تحولات در روابط ایران و ترکیه در سال ١٣٩٦ اظهار کرد: در مسیر تحقق برنامه های مرتبط با اهداف روابط دو کشور، در سال 1396 با همکاری همه بخش های ذیربط در دو کشور توفیقات خوبی کسب شد و ضروری است که ضمن حفظ دستاوردها، این مسیر همچنان ادامه یابد.
    وی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات و روابط سازنده با همسایگان است و ترکیه از جمله اولویت های ایران برای گسترش متوازن و همه جانبه روابط به شمار می رود.
    سفیر ایران در ترکیه با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز و تبریک این ایام به هموطنان مقیم و مسافران نوروزی عازم ترکیه گفت: همه مسئولان و کارکنان بخش های مختلف نمایندگی در سفارت و به خصوص بخش کنسولی آنکارا و دیگر کارکنان در سرکنسولگری های سه گانه استانبول، ترابوزون و ارزروم در ترکیه برای ارائه خدمات و پاسخگویی به مراجعات هموطنان در این ایام مشغول به کار و انجام وظائف اداری خواهند بود.
    وی نوروز را بهار طبیعت و آغاز رویش و نماد تحقق اراده الهی عنوان کرد افزود: به سبب جنبه های معنوی و فرهنگی گسترده نوروز، این ایام در حوزه وسیعی از خاورمیانه، آسیا، قفقاز و کشورهای همسایه و حتی در اروپا و آمریکا جایگاه ممتازی دارد و از این جهت نوروز توسط سازمان ملل هم گرامی داشته شده است.
    وی همچنین عید نوروز را به دولت و ملت ترکیه که این مناسبت را گرامی می دارند، تبریک گفت.

    برچسب ها