عصر خودرو

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :

اروپایی ها به جای همکاری با آمریکا مایل به شرکت در مذاکرات با ایران هستند

عصر بازار- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که ایران توانسته در مذاکرات گذشته سابقه خوبی از خود بر جای گذاشته، اروپایی ها مایل اند به جای همکاری با آمریکا در مذاکراتی شرکت کنند که یک طرف آن ایران است.

اروپایی ها به جای همکاری با آمریکا مایل به شرکت در مذاکرات با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، ابوالفضل حسن بیکی ، به بررسی نقش مذاکره در سیاست خارجی کشورمان پرداخت و گفت: مباحث مذاکره را باید به لحاظ چند بعدی و از چند وجه مورد بررسی قرار دهیم نخست اینکه آمریکایی ها هیچ زمانی با ایران مذاکره نکردند مگر زمانی که متوجه اقتدار جمهوری اسلامی شدند، اقتداری که نتوانستند از آن عبور کنند.

    نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: رفته رفته قدرت مقاومت بعد از ایران در سوریه، لبنان و فلسطین به وجود آمد و پیروزی هایی شکل گرفت که مهم ترین آن تشکیل حشدالشعبی با 350 هزار نیروی مردمی عراق بود که کارکردی همچون بسیج داشت و توانست داعش را شکست دهد.

    وی ادامه داد: در این مرحله بود که دنیا به سمت مذاکره با ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای روی آورد تا خصومت های جنگی را از طریق دیگری حل کند.

    حسن بیکی در ادامه با بیان اینکه داعش طراحی شده از سوی موساد بود و پشتیبانی اطلاعاتی سیا و اعتبارات سعودی و آموزش دیدن در کشورهایی همچون ترکیه، اردن و عربستان تقویت شد، عنوان کرد: دو رسانه قوی العربیه و الجزیره حمایت های رسانه ای از داعش می کردند اما شرایط منطقه به گونه ای رقم خورد که ترکیه خود را از این دایره خارج کرد و به مذاکراتی روی آورد اما همواره قصد داشت خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای مطرح نگا دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بعد از کودتایی که در ترکیه رقم خورد و توطئه آن را نیز آمریکایی ها صورت دادند، ترکیه مسیر خود را از آمریکا به صورت کلی جدا کرد و به سمت ایران روی آورد که حامی واقعی آنها به عنوان کشور دوست و همسایه بود لذا علیرغم عضویت در ناتو به جبهه مقاومت پیوست.

    وی ادامه داد: بعد از این ماجراها شاهد کودتای عربستان علیه قطر بودیم که قطر نیز متوجه این قضیه شد که آمریکا نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی می کند در حالی که ایران کشور دوست و برارد آنها است از این رو توانستیم مذاکراتی نیز با قطر داشته باشیم.

    حسن بیکی اضافه کرد: امروز اروپا یکی از مهم ترین مناطقی است که نگران حوادث تروریستی است لذا قصد ندارد از آمریکا حمایت کرده و می خواهد به کشورهایی روی بیاورد که اهل مذاکره و گفت و گو هستند لذا به مذاکرات با حضور ایرانی ها رضایت و اعتماد دارند چون سابقه خوبی از خود بر جای گذاشته ایم.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مذاکرات موفق جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته است که کشورها به این نتیجه رسیده اند که حتی در موضوع کره شمالی نیز می توانند وارد مذاکره شوند تا از تهدیدات این ناحیه نیز کم شود .

    برچسب ها