عصر خودرو

کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان برگزار می شود

عصر بازار- مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان در فروردین ماه سال ۹۷ خبر داد.

کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «بهروز الفت» اضافه کرد: در این اجلاس نمایندگان دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش‌های خصوصی ایران و ازبکستان پیرامون راهکارهای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در زمینه‌های حمل و نقل، گمرک، بانکی، سرمایه گذاری، ورزش، گردشگری، فرهنگی، استاندارد، صنعت و ارتباطات مذاکره می کنند.
    مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این اجلاس در روزهای بیستم و بیست و یکم فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امضای چند سند همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی در دستور کار این اجلاس قرار دارد.
    دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان با حضور معاون اول نخست وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت سهامی راه آهن ازبکستان و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در تهران برگزار خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، سازمان توسعه تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان را 99 میلیون دلار اعلام کرد که 58 میلیون دلار از آن به صادرات ایران و 41 میلیون دلار به واردات ایران اختصاص دارد.
    پارسال حجم مبادلات تجاری دو کشور 227 میلیون دلار اعلام شده بود و تراز تجاری ایران در این سال مثبت 47 میلیون دلار بود.
    محصولات پتروشیمی، پسته، چای، انواع کف پوش و سنگ روی از جمله کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان به شمار می رود.

    برچسب ها