عصر خودرو

بانک مرکزی اعلام کرد:

شرایط صدور ضمانت‌نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی

عصر بازار- بانک مرکزی به ۲۸ بانک ایرانی اعلام کرد با رعایت ضوابط و مقررات موجود و تحقق ۴ شرط، می‌توانند نسبت به صدور ضمانت‌نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی اقدام کنند.

شرایط صدور ضمانت‌نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بر این اساس بانک‌ها باید از متقاضیان وثایق مناسب گرفته و برای صدور هر ضمانت‌نامه نیز مجوز موردی از بانک مرکزی اخذ کنند. این ضمانت‌نامه‌ها غیرقابل‌انتقال بوده و بانک مرکزی نیز در صورت مطالبه وجه آنها، ارز نمی‌فروشد.

    متن نامه بانک مرکزی به این شرح است:

    به اطلاع می‌رساند در راستای توسعه روابط بانکی با بانک‌های عمانی و حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی در کشور عمان، صدور ضمانت‌نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی به‌منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی بانک‌های مزبور به شرکت‌های ایرانی ثبت شده در کشور عمان در ارتباط با احداث پروژه در کشور مذکور، با تحقق شرایط ذیل و رعایت سایر ضوابط و مقررات امکان‌پذیر است:

    1- دریافت وثایق از نماینده ایرانی (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی) شرکت تسهیلات گیرنده در داخل کشور (ایران).

    2- غیرقابل‌انتقال بودن ضمانت‌نامه

    3- عدم فروش ارز توسط این بانک در صورت مطالبه وجه ضمانت‌نامه.

    4- اخذ مجوز موردی برای صدور هر ضمانت‌نامه از این بانک.

    گفتنی است، بانک مرکزی این نامه را به مدیریت امور بین‌الملل 28 بانک کشور شامل بانک ملی، سپه، تجارت، ملت، صادرات، کشاورزی، رفاه کارگران، صنعت و معدن، توسعه صادرات، مسکن، کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، پست‌بانک، سینا، انصار، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، توسعه تعاون، بانک تجارتی ایران و اروپا، خاورمیانه، حکمت ایرانیان، شهر، دی، آینده و گردشگری ارسال کرده است.

    برچسب ها