عصر خودرو

رییس هیات مدیره بانک فرانسوی «دلوباک» اعلام کرد :

آمادگی «دلوباک» فرانسه برای خدمات بانکی به اتاق تهران

عصر بازار- رییس هیات مدیره بانک فرانسوی «دلوباک» اعلام کرد که این بانک آمادگی دارد به شرکت هایی که از سوی اتاق تهران معرفی می شوند، خدمات بانکی ارائه کند.

آمادگی «دلوباک» فرانسه برای خدمات بانکی به اتاق تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، «نیس میلون» رییس هیات مدیره بانک فرانسوی «دلوباک» در نشست با بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، زمینه‌های همکاری مشترک و خدماتی که این بانک فرانسوی می‌تواند به شرکت‌های ایرانی ارائه دهد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

    در این نشست دبیرکل اتاق تهران یکی از زمینه‌های همکاری را امکان گشایش حساب برای اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران در این بانک فرانسوی عنوان کرد. به گفته بهمن عشقی، گشایش حساب در یکی از بانک‌های اروپایی، می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و تجاری شرکت‌های ایرانی را تسهیل کند.

    همچنین دبیرکل اتاق تهران با اشاره به توافق دولت‌های ایران و فرانسه در زمینه برقراری خطوط اعتباری میان دو کشور، افزود: با توجه به توافقات پولی و بانکی صورت گرفته، یکی دیگر از زمینه‌های همکاری میان بانک فرانسوی و اتاق تهران، می‌تواند استفاده از خطوط اعتباری برای بنگاه‌ها و اشخاص حقیقی عضو اتاق تهران باشد.

    عشقی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق تهران، گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعدد و متنوعی در داخل کشور از سوی این مرکز احصاء شده که نیاز به جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد، از این رو بسیاری از شرکت‌های عضو اتاق تهران به دنبال شرکای مطمئن اروپایی و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هستند که یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با بانک فرانسوی دلوباک، امکان یافتن شرکای اروپایی و فاینانس برای این پروژه‌ها می تواند مورد توجه دو طرف قرار گیرد.

    توافق برای ایجاد حساب بانکی در فرانسه

    «نیس میلون» رییس هیات مدیره بانک «دلوباک» فرانسه نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای همکاری ارائه شده از سوی دبیرکل اتاق تهران، از آمادگی این بانک برای گشایش حساب اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران خبر داد.

    وی گفت: ما آماده هستیم تا با معرفی شرکت‌ها از سوی اتاق تهران و پس از راستی‌آزمایی‌های معمول در نظام بانکی، نسبت به ایجاد حساب مالی در این بانک اقدام کنیم. وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکت های فرانسوی به دنبال همکاری با بنگاه‌های ایرانی هستند، افزود: بانک دلوباک فرانسه این آمادگی را دارد تا به شرکت‌های فرانسوی برای همکاری با اقتصاد ایران، تسهیلات ارائه دهد.

    در پایان این نشست، مقرر شد پس از بررسی‌های بیشتر در زمینه برقراری همکاری‌های دو طرف، مقدمات اولیه برای امضای یادداشت تفاهم همکاری ها فراهم شود.

    برچسب ها