عصر خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران :

صادرات ۳۳۶ میلیون دلاری فرش دستباف راضی کننده نیست

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران به رشد ۲۰ درصدی صادرات فرش دستباف در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تولید داخل، این میزان راضی کننده نیست.

صادرات ۳۳۶ میلیون دلاری فرش دستباف راضی کننده نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «حمید کارگر» امروز (یکشنبه) اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 336 میلیون دلار فرش دستباف صادر شد.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: باوجود اینکه سال 1396 در بعضی از حوزه های صادرات غیرنفتی سالی پر توفیق نبود، اما در حوزه فرش دستباف ما به موفقیتی نسبی رسیدیم.
    وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشت، ادامه داد: روند افزایشی صادرات فرش دستباف که از آخر 1394 آغاز و در سال 1395 تثبیت شد، در سال 1396 نیز ادامه یافت.
    کارگر اظهار کرد: در همه ماه های سال 96، روند افزایشی صادرات فرش دستباف تداوم داشت.
    وی ابراز امیدواری کرد: در 2 ماه پایانی سال این روند همچنان ادامه یابد تا بتوانیم بعد از چند سال، به صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف دست پیدا کنیم.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان ساخت: همانقدر که این روند افزایشی خوشحال کننده است، باید دقت داشته باشیم که راضی کننده نیست؛ یعنی ظرفیت تولید و تجارت فرش در ایران و کشش و نیاز بازارهای هدف بیش از این ارقام است.
    کارگر ادامه داد: سابقه صادرات ما در 2 دهه گذشته نشان می دهد اگر موانع و دشواری های تولید و صادرات برداشته شود، در صادرات فرش دستباف می توان به اعدادی بالاتر دست یافت.
     آخرین آمار منتشر شده نشان می دهد 29 کشور عمده خریداران فرش دستباف ایران هستند. در سال 94، 75 کشور و در سال گذشته، 78 کشور از ایران فرش وارد کردند. از 29 کشور خریدار عمده فرش دستباف ایرانی، 13 کشور آسیایی،11 کشور اروپایی، چهار کشور آمریکایی و یک کشور آفریقایی بوده اند.

    برچسب ها