عصر خودرو

معاون سازمان صنایع کوچک ایران خبر داد

افزایش ۲۵ میلیون دلاری سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری

عصر بازار: معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران گفت: ۲۵ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری صنایع کوچک دریافت شده است.

افزایش ۲۵ میلیون دلاری سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، فرشاد مقیمی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان در شهرستان گرگان اظهار کرد: سرمایه اولیه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری صنایع کوچک 50 میلیارد تومان و سرمایه ثبتی آن 23 میلیارد تومان بود که بیش از 500 میلیارد تومان ظرفیت ضمانت برای صندوق ایجاد شده است.

    وی تصریح کرد: 300 میلیارد تومان ظرفیت برای صنایع کوچک ایجاد شده است.

    معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با بیان اینکه 36 هزار واحد صنعتی در کشور فعال است، گفت: بیش از 28 هزار طرح در حال اجرا وجود دارد که 3 هزار واحد صنعتی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به زودی به بهره‎برداری خواهد رسید.

    مقیمی از مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان خواست تا با قوت و قدرت بیشتری برنامه‎های سازمان را پیگیری کند و گفت: در حال حاضر بیش از 613 واحد صنعتی در داخل شهرک‎های صنعتی استان گلستان مستقر است.

    وی گفت: در استان گلستان بیش از 22 شهرک صنعتی به بهره‎برداری رسیده و کمتر از شش شهرک صنعتی مورد استقبال صنعتگران قرار گرفته است، میزان اراضی شهرک‎های صنعتی کمتر از 100 هزار هکتار است و برخی شهرک‎های صنعتی گلستان امکان توسعه ندارند.

    80 درصد واحدها با کمبود نقدینگی مواجه هستند/ اطلاعات بیش از 30 هزار هکتار از اراضی در سامانه GIS ثبت شد

    این مقام مسئول با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان گلستان به زودی به تصویب خواهد رسید، افزود: استارت شهرک صنعتی در منطقه اترک آغاز شده است و هنوز این پروژه تکمیل نشده به مرحله واگذاری رسیده است، این منطقه وضعیت خوبی برای صادرات دارد و در جذب سرمایه‎گذار خارجی بااهمیت است.

    مقیمی گفت: در استان گلستان 613 واحد صنعتی فعال در شهرک‎های صنعتی وجود دارد که با کمال تاسف باید گفت 489 واحد صنعتی فعال هستند و 58 درصد واحدها زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می‎کنند که اینها باید دوباره راه‎اندازی شوند، 80 درصد واحدهایی که زیر 50 درصد فعالیت می‎کنند با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

    وی با بیان اینکه در ستاد برنامه ششم موضوع تاسیس بانک صنایع کوچک به تصویب رسیده است، افزود: بانک صنایع کوچک یک تجربه جهانی است که شرایط برای ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و صنایع بزرگ باید متفاوت باشد.

    مقیمی با بیان اینکه اطلاعات مکانی یکی از ناب‎ترین اطلاعات برای تصمیم‎گیران و برنامه‎ریزان است، گفت: اطلاعات بیش از 30 هزار هکتار از اراضی در سامانه GIS ثبت شده است که توسط رئیس‎جمهور رونمایی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها