عصر خودرو

عرضه دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احداث راه آهن

عصر بازار- مبلغ دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی در هفته پایانی اسفند ماه جاری به منظور تکمیل طرح احداث راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان از طریق فرابورس عرضه می شود.

عرضه دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احداث راه آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی فراخوانی، سود این اوراق را 20 درصد سالیانه اعلام کرد که به صورت معاف از مالیات عرضه شده و پرداخت آن نیز به صورت شش ماه یک بار خواهد بود.

    در این گزارش می خوانیم: در راستای اجرای ماده (10) آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و به منظور مشارکت عموم جامعه در اجرای طرح های عمرانی انتفاعی دولت به آگاهی می رساند، مبلغ دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی چهار ساله از محل بند (ب) تبصره (5) قانون بودجه سال 1396 کل کشور بابت طرح احداث راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان در هفته پایانی اسفند ماه سالجاری از طریق عرضه عمومی در فرابورس ایران به فروش می رسد.

    بنا بر این گزارش، سود این اوراق 20 درصد سالیانه، معاف از مالیات بوده و پرداخت آن به صورت شش ماه یکبار صورت می گیرد.

    فراخوان معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور تصریح دارد: متعهد تسویه اصل و سود علی الحساب این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و متعهد تامین و تخصیص اعتبار این موضوع نیز سازمان برنامه و بودجه کشور است.

    علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کارگزاری های عضو فرابورس در سراسر کشور مراجعه نمایند.

    برچسب ها