عصر خودرو

وزیر اقتصاد :

تعادل بخشی چرخه اقتصادی مد نظر دولت در تعیین دستمزد است

عصر بازار- وزیر اقتصاد با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران باید پرکننده شکاف میان قدرت خرید و هزینه هایشان باشد گفت: همچنین کارفرمایان هم باید بتوانند از عهده پرداخت افزایش دستمزد برآیند.

تعادل بخشی چرخه اقتصادی مد نظر دولت در تعیین دستمزد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی کرباسیان که امروز در نشست شورای عالی کار با دستور کار تعیین دستمزد 97 در کنار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشت، گفت: تعیین حداقل دستمزد کارگران باید در شأن این گروه عظیم، زحمتکش و مؤثر اقتصاد ایران و پرکننده شکاف میان قدرت خرید و هزینه‌هایشان باشد. همچنین کارآفرینان و کارفرمایان هم در بخش خصوصی باید بتوانند متناسب با هزینه‌های جاری‌شان، از عهده پرداخت میزان افزایش دستمزدها برآیند.

    در ادامه پیام وزیر اقتصاد آمده است: هدف دولت تعادل‌بخشی به چرخه اقتصادی با محوریت افزایش قدرت خرید کارگران و توجه همزمان به مشکلات کارفرمایان برای ادامه تولید است. سالی که با رشد اقتصادی مثبت به پایان می‌رسد، باید نویدبخش رشد باتداوم باشد. اقتصاد مقاومتی، اقتصاد امن و اقتصاد توسعه‌محور، یعنی حرکت در مسیری که کارگر و کارفرما در آن با رضایت کار کنند.

    وی گفت: رضایت شرط پیشرفت کشور و افزایش بهره‌وری است. ‌بهره‌وری بالا چاره‌ حل بسیاری از مشکلات است و این مهم زمانی حاصل می‌شود که در کار «رضایتمندی» باشد.

    برچسب ها