عصر خودرو

انتظار اوپک از تقاضای امسال نفت ۲۰۰ هزار بشکه کم شد

عصر بازار- سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه مارس (اسفند-فروردین)، تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۸ را ۳۲ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرد که از برآورد ماه گذشته ۲۰۰ هزار بشکه کمتر است.

انتظار اوپک از تقاضای امسال نفت ۲۰۰ هزار بشکه کم شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  اوپک در تازه ترین گزارش خود قیمت مورد انتظار نفت این سازمان در سال 2018 را که در گزارش ماه فوریه (دی-بهمن) 66 دلار و 85 سنت در هر بشکه پیش بینی شده بود، به 65 دلار و 25 سنت در هر بشکه کاهش داد.

    بر پایه این گزارش، پیش بینی کاهش تقاضا، افت قیمت نفت این سازمان را به دنبال دارد.

    تقاضای جهانی نفت در سال 2018 میلادی 98 میلیون و 630 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است که 59 میلیون و 630 هزار بشکه آن توسط غیراوپک، 6 میلیون و 490 هزار بشکه آن توسط نفت غیرمعمول اوپک و 32 میلیون و 610 هزار بشکه آن توسط نفت معمول اوپک تامین می شود.

    بنا به اعلام اوپک، قیمت نفت این سازمان در ماه فوریه با پنج درصد کاهش نسبت به ماه پیش از آن به 63 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید.

    مطابق آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه فوریه به سه میلیون و 813 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن اندکی کم شد.

    قیمت هر بشکه نفت سنگین کشورمان نیز در ماه فوریه به طور متوسط به 62 دلار و 27 سنت رسید که نسبت به ماه پیش از آن 5.4 درصد کاهش دارد.

    برچسب ها