عصر خودرو

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

چابهار و گوادر دو بندر خواهر و تکمیل کننده یکدیگر در مبادلات تجاری، ترانزیت هستند

عصر بازار- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: بندر چابهار ایران و گوادر پاکستان دو بندر خواهر هستند و یکدیگر را در تقویت و ارتقای مبادلات تجاری، ترانزیت و اتصالات آتی تکمیل می کنند.

چابهار و گوادر دو بندر خواهر و تکمیل کننده یکدیگر در مبادلات تجاری، ترانزیت هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت چابهار و گوادر دو بندر خواهر هستند و یکدیگر را در تقویت و ارتقای مبادلات تجاری، ترانزیت و اتصالات آتی تکمیل می کنند.

    وی افزود: «وزارت امور دریانوردی ما در گشایش بخشی از بندر چابهار شرکت کرد. ما به همکاری با ایران برای بیشتر کردن ارتباطات میان دو بندر ادامه خواهیم داد.»

    همچنین این مقام پاکستانی تصریح کرد وزیر خارجه ایران که در این هفته به پاکستان سفر کرده بود در مورد مشارکت ایران در کریدور اقتصادی چین-پاکستان مذاکره کرد.

    محمدجواد ظریف، این هفته سفره 3 روزه ای به پاکستان داشت که در آنجا از پاکستان دعوت کرد تا در پروژه بندر چابهار مشارکت کند و تاکید کرد: پاکستان و ایران اجازه نخواهند داد کسی از خاک آنها علیه تهران و اسلام‌آباد استفاده کند.

    وی تاکید کرد پروژه بندر چابهار به معنای «دور زدن پاکستان و خفه کردن هیچ کس نیست» و ایران به کسی اجازه نخواهد داد تا از سرزمینش برای ضربه زدن به پاکستان استفاده کند، همانند پاکستان که اجازه نخواهد داد تا از خاکش علیه ایران استفاده شود.

    چابهار، بندری در استان سیستان و بلوچستان و سواحل جنوب شرقی ایران است که به آسانی به سواحل غربی هند دسترسی دارد.

    برچسب ها