عصر خودرو

تقاضای جهانی نفت به ۹۹.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را از ۹۷.۸ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۷ به ۹۹.۳ میلیون بشکه در سال جاری افزایش داد.

تقاضای جهانی نفت به ۹۹.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا،  آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی با روند سریعتری افزایش یابد، اما میزان عرضه همچنان با روندی سریعتر رشد خواهد داشت و این منجر به افزایش ذخایر نفتی در سه ماهه نخست امسال خواهد شد.

    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را از 97.8 میلیون بشکه در سال 2017 به 99.3 میلیون بشکه در سال جاری افزایش داده است.

    بر اساس این گزارش میزان ذخایر نفتی تجاری کشورهای صنعتی عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در ماه ژانویه برای اولین بار طی 7 ماه گذشته افزایش یافته و به 2.871 میلیارد بشکه رسیده که 53 میلیون بشکه بیش از متوسط 5 سال گذشته است.

    اما به گفته آژانس بین المللی انرژی، ونزوئلا که به دلیل بحران اقتصادی با کاهش 50 درصدی تولید نفت در طی 2 سال گذشته مواجه شده است، همچنان ممکن است به کاهش میزان ذخایر کمک کند.

    در گزارش آژانس بین المللی انرژی همچنین آمده است: «با توجه به اینکه تولید ونزوئلا به وضوح در معرض کاهش سریع قرار دارد، در صورتی که دیگر تولید کنندگان این کاهش را جبران نکنند، ممکن است این کشور بازار نفت را به سمت کمبود عرضه سوق دهد.»

    آژانس با فرض اینکه تا پایان سال تغییری در میزان تولید اوپک رخ ندهد پیش بینی کرده که میزان ذخایر نفتی اعضای سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در سه ماهه نخست امسال افزایش یابد اما بعد از آن رو به کاهش بگذارد.

    آژانس بین المللی انرژی همچنین انتظار دارد میزان تولید کشورهای غیراوپکی در سال جاری با 1.8 میلیون بشکه افزایش به 59.9 ملیون بشکه در روز برسد، که رشد تولید آمریکا 1.3 میلیون بشکه خواهد بود.

    برچسب ها