عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آمار قابل قبول بورس در سال ٩٦ نتیجه اعتماد صنایع به این مکانیسم بوده است

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که آمار‌های قابل قبول بورس کالا در حوزه‌های مختلف طی سال ٩٦ نتیجه اعتماد و تعاملات مناسب صنایع در این بورس بوده است.

آمار قابل قبول بورس در سال ٩٦ نتیجه اعتماد صنایع به این مکانیسم بوده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان, عبدالله رضیان با اشاره به عملکرد بورس در سال 96 گفت: در سال ٩٦ از بورس کالا زیاد شنیدیم، به طوریکه در بحث عرضه محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی و پتروشیمی تعاملات خوبی میان صنایع بالادست و پایین دست در بازار سرمایه شکل گرفت.

    وی در ادامه افزود: آماری که طی سال جاری در بورس کالا به ثبت رسیده و بالای ١۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، نشان دهنده آن است که بورس توانسته از ظرفیت‌های ایجاد شده به خوبی استفاده کرده و ارزش افزوده‌ی خوبی را ایجاد کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ایجاد قوانین برای گسترش فعالیت‌های بورس کالا بیان کرد: به نظر میرسد باید با اجرای قوانین فعلی و همچنین تصویب قوانین جدید، زمینه توسعه عرضه محصولات در بورس را که به شفافیت و سلامت اقتصادی منجر می‌شود و همچنین بستری مطمئن برای فعالان صنایع است را ایجاد کنیم.

    رضیان تصریح کرد: بنده معتقدم می‌توان با همکاری و هماهنگی بورس و کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس، بحث اجرا و شفاف سازی قوانین در دستور کار قرار بگیرد و شاهد عرضه همه جانبه محصولات و قرار گرفتن کل میزان عرضه و تقاضا در مقابل یکدیگر باشیم.

    وی یاد آور شد: باید شرایطی مهیا شود تا همه تولیدکنندگان بتوانند از فضای بورس کالا استفاده کنند چرا که در بخش‌های اقتصادی ما نتوانستیم از ظرفیت بورس به طور کامل استفاده کنیم و این اشکالی که ما در سیستم بانکی با آن مواجه هستیم که اقصاد کشور را مورد چالش قرار داده است می‌تواند از کانال بازار سرمایه و به خصوص بورس  پوشش داده شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهتمام مجلس در حمایت از سازو کار بورس کالا خاطر نشان کرد: مجلس با همکاری مرکز پژوهش‌ها و سازمان‌های مربوطه دولتی و خصوصی، باید در راستای تقویت بورس در اقتصاد ملی مثلثی تشکیل دهد تا مسیر ورود صنایع به بازار شفاف بورس هموار شود.

    برچسب ها