عصر خودرو

بانک یو بی اس پیش بینی کرد:

دورخیز بازار هند برای رشد ۱۰ درصدی

عصر بازار: از مدتی پیش، هند تلاش کرده است تا پا به پای چین در عرصه اقتصادی بدرخشد. از آغاز سال جاری و درست همزمان به ثبت ریزش های پی در پی و شدید در بازارهای چین، هند رفته رفته بر میزان سرعت خود در روند توسعه اقتصادی کوشیده تا جایی که توانسته است آرای بسیاری از تحلیلگران ارشد را به نفع خود تغییر دهد.

دورخیز بازار هند برای رشد ۱۰ درصدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جئوف دنیس، مدیرعامل و رئیس بخش استراتژی جهانی بازارهای نوظهور در بانک یو بی اس، در مصاحبه با فایننشیال تایمز اعلام کرد: در مدت باقی مانده از سال جاری میلادی تا پایان سال 2016، هند در میان بازارهای نوظهور عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد و می توان به رشد حدود 10 درصدی آن در بازه زمانی مذکور امیدوار بود.

    گفتنی است از لحاظ سیاسی در هند، یک چالش اساسی برای فشار بر دولت در راستای انجام اصلاحات وجود دارد و متوقف شدن این فرآیند بعید به نظر می رسد، چرا که دولت هند، اکثریت آرای موافق را در مجلس اعلای این کشور ندارد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا بازارها باید به امکان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده در ماه دسامبر تمرکز کند یا خیر، اظهار داشت: ما انتظار داریم بانک مرکزی ایالات متحده در نشست ماه دسامبر تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد، در حالی که اغلب بازارها نیز همین پیش بینی را دارند. حال اینکه بازارهای نوظهور چگونه به این رخداد واکنش نشان می دهند، به آنچه بانک مرکزی آمریکا، در مورد روند حرکتی آتی نرخ بهره در سال 2016 خواهد گفت، بستگی دارد.

    دنیس در ادامه در خصوص امکان نوسان شدید در بازارهای نوظهور پس از اعلام افزایش نرخ بهره عنوان داشت: بازارها در حال بازگشت به سطوح قبل از جلسه ماه سپتامبر هستند، یعنی زمانی که گمانه زنی ها در خصوص عدم افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا رواج داشت. به همین دلیل بعید است شاهد نوسان شدید فروش باشیم، چرا که بانک فدرال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    وی خاطرنشان کرد: پتانسیل رشد در بازارها کاملا مشهود است. تعداد شرکت های بزرگ به موازات رشد و گسترش شرکت های کنونی در حال افزایش است. تقویت صنایع داخلی و سهیم شدن در بخش عظیمی از بازارهای جهانی، یکی از اهداف این بازارها است که به وضوح در حال محقق شدن است. در این میان، هند با دارا بودن جمعیت جوان و طرح های جدید، در حال پیشی گرفتن از سایر رقبا است، تا جایی که بازده سال آینده این کشور را در حدود بالای 10 درصد تخمین زده اند.

    وی اعلام داشت: از مدتها پیش؛ هند در تلاش برای افزایش سهم خود در سبد بازارهای نوظهور و طولانی کردن فاصله خود با رقیبان در منطقه و مقیاس جهانی بوده است. البته در حالت کلی، مجموع بازارهای نوظهور در سال جاری میلادی عملکرد نسبتا ضعیفی را نسبت به سال گذشته از خود نشان داده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها