عصر خودرو

کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش داد

عصر بازار- آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در فوریه ۱۸.۳ درصد در مقایسه با ژانویه افزایش داشته است.

کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ‌ایسنا، با این‌همه آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته  31.2 درصد کاهش یافت و به 1.12 میلیون تن یا معادل 294 هزار و 274 بشکه در روز رسید.

    واردات نفت کره جنوبی از ایران  به دنبال مشکل فنی میدان پارس جنوبی ایران در سال گذشته و همچنین پس از اینکه یک نفتکش حامل نفت ایران در مسیر خود به سوی کره جنوبی در ژانویه غرق شدن، کاهش یافت.

    میزان واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی در دو ماه نخست سال میلادی جاری 39.5 درصد کاهش یافت و به 2.07 میلیون تن در مقایسه با 3.43 میلیون تن در مدت مشابه سال 2017 رسید.

    کره جنوبی یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیا بوده و عمدتا میعانات یا نفت فوق سبک را از ایران خریداری می‌کند.

    ایران از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی در سال 2016، صادرات نفت خام و میعانات خود را افزایش داده است. تهران در ماه‌های اخیر تلاش های خود را برای حفظ مشتریان آسیایی در بحبوحه ابهامات نسبت به تجدید تحریم‌های آمریکا بالا برده است.

    به گفته منابع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش در ایران، صادرات نفت خام و میعانات ایران در مارس به دلیل تقاضای کمتر آسیا، به پایین‌تر از میزان در دو سال اخیر خواهد رسید.

    مجموعه واردات نفت کره جنوبی در فوریه 12.55 میلیون تن یا 3.29 میلیون بشکه در روز بود که در  مقایسه با 11.81 میلیون تن در سال گذشته 6.2 درصد افزایش داشته است.

    واردات نفت کره جنوبی از کویت در فوریه 21.2 درصد رشد کرد و به 2.19 میلیون تن یا معادل 572 هزار و 947 بشکه در روز در مقایسه با 1.81 میلیون تن در فوریه سال 2017 رسید.

    واردات نفت کره جنوبی از عربستان که بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است، 14.5 درصد در فوریه افزایش یافت و به 4.13 میلیون تن یا معادل 1.08 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 3.61 میلیون تن در سال گذشته رسید.

    واردات نفت کره جنوبی در فاصله ژانویه تا فوریه 6.7 درصد افزایش یافت و به حدود 25.8 میلیون تن یا معادل 3.20 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 24.18 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

    آمار نهایی واردات نفت کره جنوبی در فوریه ماه جاری از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.

    برچسب ها