عصر خودرو

تامین مالی هزار و ۶۰۰ میلیاردی در بورس تهران؛

اوراق استصناع حجم و ارزش معاملات را بالا برد

عصر بازار: امروز برای اولین بار یک میلیون و ۶۲۹ هزار اوراق استصناع توسعه ملی به ارزش یک هزار و ۶۲۹ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال در بورس تهران عرضه و مورد معامله قرار گرفت که این اتفاق منجر به رشد حجم و ارزش معاملات در بازار شد.

اوراق استصناع حجم و ارزش معاملات را بالا برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه معاملات روز دوشنبه سهامداران بورس تهران شاهد معامله بیش از 689 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 2هزار و 947 میلیارد ریال در 29 هزار نوبت معاملاتی بودند.

    بر اساس این گزارش در این روز شاخص کل بورس 128 واحد نزولی شد و به عدد 62هزار و 795 واحد رسید.

    گفتنی است نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، مخابرات و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ثبت کردند.

    همچنین نمادهای تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ارتباطات سیار بیشترین تاثیر مثبت را بر این متغیر داشتند.  امروز شاخص قیمت 50 واحد افت کرد. شاخص بازار اول 167 واحد پایین آمد و شاخص بازار دوم 174 واحد بالا رفت.

    سهامداران در گروه های شیمیایی ، بانک ها و محصولات فلزی بیشترین معاملات را داشتند و این سه گروه در صدر جدول برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    همچنین داروسازی دکتر عبیدی، قند شیرین خراسان، چرخشگر، گروه بهمن، گلتاش، بیمه ما و پلاسکو کار بیشترین رشد قیمت ها را ثبت کردند.

    این در حالی بود که نمادهای سیمان کارون، گرانیت بهسرام، شیشه و گاز، شیشه رازی، ایران یاساتایر، پلی اکریل و دوده صنعتی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    سهامداران امروز برای خرید اوراق استصناع توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، صنایع شیمیایی فارس، بیمه ما، تهران شیمی و اوراق مشارکت شهرداری شیراز سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

    این در حالی بود که بانک کارآفرین، پلی اکریل، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، روز دارو، ارتباطات سیار و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

    بیشترین حجم معاملات هم متعلق به معاملات بلوکی سرمایه گذاری صنعت و معدن بود. همچنین اوراق استصناع توسعه ملی نیز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها