عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی ۳.۵ درصد است

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان کرمان در کشور ۳.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است که متناسب با جمعیت، سرانه سهم این استان از تولید ناخالص داخلی از سرانه کشوری پائین تر است.

سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی ۳.۵ درصد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: البته رشد ما از متوسط کشوری بیشتر بوده است.
    وی اظهار کرد: استان کرمان استانی ویژه در حوزه صادرات است و اگر زیرساخت های لازم بیش از پیش فراهم شود اتفاقات بزرگی در استان رخ خواهد داد.
    وی با اشاره به اینکه در سال جاری تراز بازرگانی کشور خوب نبوده و شرایط مطلوب نیست،بیان کرد: کرمان یکی از استان هایی است که محور توسعه صادرات در کشور بشمار می رود و خبر خوب این است که تا سقف هزار میلیارد تومان منابع برای صادرات اختصاص داده ایم.
    وی گفت: در سال جدید منابع حمایت از صادرات در کشور پایدار و قطعی است و استان کرمان باید مطالبه گر اصلی برای توسعه صادرات باشد.
    پورابراهیمی همچنین از استاندار فعال و پرتلاش استان کرمان تقدیر کرد و گفت: نگاه و ادبیات ما در استان توسعه است و تلاش می کنیم که بتوانیم خروجی کار را بر اساس یک نتیجه مثبت ارزیابی کنیم.
    وی اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که روش اجرا پروژه ها بر اساس آئین نامه های قدیم است اما شرایط کنونی متفاوت از گذشته است.
    وی با بیان اینکه استان کرمان در آستانه جهش های بزرگ اقتصادی قرار گرفته ، عنوان کرد: در جدول پیش بینی متوسط رشد اقتصادی کشور هشت درصد اما این آمار در استان کرمان 8.5 درصد است.
    پورابراهیمی گفت: موضوع های مربوط به بهره وری از شاخص های اصلی ماست که از ظرفیت های بزرگی مانند ذغالسنگ و دیگر منابع استفاده کنیم .
    وی افزود: پیش بینی می شود که در سال آینده با راه اندازی واحدهای فولادی سه میلیون تن واردات ذغال به استان کرمان را داشته باشیم و این در حالی است که استان کرمان دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه ذغالسنگ است.
    نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی به عنوان یک ایده در نقاطی از کشور اجرائی شده است ،گفت: وحدت و هماهنگی بسیار خوب موجود در استان موجب شده که برخی استان ها غبطه بخورند.
    علی بختیاری اظهار کرد: بخش عمده رشد قابل توجهی که در استان کرمان رخ داده مربوط به حوزه صنایع و معادن است.
    وی با اشاره به اینکه برخی مشاغل روستایی در برخی نقاط تعطیل شده است، گفت: در حوزه دامپروری و کشاورزی با مشکلاتی روبرو هستیم و برای افزایش بهره وری باید درآمدهای خرد خانواده ها را افزایش دهیم.
    وی پیشنهاد کرد: ستادی ویژه برای بازسازی نظام دامپروری و کشاورزی در استان کرمان تشکیل شود.
    وی تصریح کرد: توزیع نامتوازان در بخش های اعتباری ،بخش های دولتی و خصوصی موجب می شود در برخی مناطق همیشه بیکاری را داشته باشیم و به دنبال آن شاهد مهاجرت افراد باشیم.
    در این آئین از مدیران فعال در شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری کرمان تقدیر شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو