عصر خودرو

گزارشی از افتخارات شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان؛

هلدینگی به عظمت مینو

عصر بازار- امسال مطابق با شاخص های بیست و پنج گانه سازمان مدیریت صنعتی ایران نام شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر قرار گرفت. هلدینگی با نقش آفرینی در ۱۶ شرکت تولیدی، خدمانی،بازرگانی، صادراتی، صنعتی و ساختمانی، مالی، کانی های غیر فلزی، پخش، دارویی، آرایشی و بهداشتی نامی درخشان در نظام اقتصادی از خود به نمایش گذاشته است.

هلدینگی به عظمت مینو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، پنج شرکت از هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان سابقهای نزدیک به 60 سال فعالیت مستمر را در کارنامه خود دارند و میتوان آن را از نمونههای بارز ثبات در فعالیت و تداوم و تعالی منطقی در رشد و شکوفایی دانست. گروهی که در سال 16 آبان 1338 در تهران آغاز بکار کرد و تا به امروز بیش از هزار محصول را در حوزه ی شیرینی و شکلات تولید کرده است و هم اینک با مدیرعاملی مهندس رحیم نعمت پرور پدر صنعت شیرینی و شکلات ایران توانسته است پس از سالها تلاش منسجم و رشد منطقی و مطلوب در ردیف برترین شرکتهای صنایع غذایی ایران و در جایگاه 100 شرکت برتر کشور قرار گیرد.
    گروه صنعتی مینو را می توان در ردیف اولین های ایران در تولیدات صنایع غذایی دانست. از سوی دیگر تولید اولین شکلات صنعتی در ایران نیز از افتخارات گروه صنعتی مینو است. محصولی که تحت لیسانس نسله آلمان تولید شد و امروزه نیز در سه کارخانه ی این شرکت محصولات شکلاتی آن تولید و به بازار عرضه می شود.
    شرکت های تولیدی
    هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان  شش شرکت برزگ تولیدی به نام‌های صنعتی پارس مینو، مینوی خرمدره، مینو فارس، مینو شرق، شوکوپارس و دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو را تحت نام و نشان گروه صنعتی مینو اداره می‌کند.
    محصولات این شرکت در گروه صنایع غذایی در قالب پانزده سبد تا به حال بیش از هزار محصول را تولید کرده‌اند.این گروه صنعتی با دارا بودن استانداردهای ایزو 14001، ایزو 9001، HACCP، OHSAS و HALAL جزو معتبرترین گروه های صنعتی تولیدی در زمینه موادغذایی، داروئی، آرایشی و بهداشتی است
    پارس مینو
    شرکت صنعتی پارس مینو در سال 1338 تاسیس و از ابتدای آغاز به کار بورس اوراق بهادار تهران در سال 1346 در بورس به ثبت رسید. این شرکت از پیشگامان تولید انواع بیسکویت، آدامس، شکلات، ویفر و پفک و اسنک است. از جمله معتبرترین و صاحب نام ترین محصولات این شرکت می توان به پفک نمکی مینو اشاره کرد. این شرکت تولید کننده ی اولین آدامس بدون قند ایران است که نه تنها در کشور ، بلکه در منطقه نیز جز اولین ها بوده است.
    مینوی خرمدره
    شرکت سهامی عام صنعتی مینو (خرمدره) در سال 1351 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. این شرکت که در سال 1373 به شرکت سهامی عام تبدیل شد، در حال حاضر جزء واحد های تجاری فرعی شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان است. این شرکت دارای کارخانه آرد مستقل با تولید روزانه 200 تن آرد و سیلوهای ذخیره سازی گندم با ظرفیت 30 هزار تن تنها مجموعه ای است که چنین ظرفیت بزرگی را برای تامین و نگهداری مواد اولیه تولید محصولات غذایی در ایران برخوردار است.
    مینو شرق
    این شرکت با اشتغالزایی برای نزدیک به 300 نفر  در شهر زاهدان واقع شده است و با مساحتی بیش از 120 هزار متر مربع از فعالترین کارخانجات این استان به حساب می آید. مینو شرق برای اولین بار در تاریخ تولیدات صنایع غذایی مرتبط موفق به تولید بیسکویت پروبیوتیک و پفک سین بیوتیک شد؛ محصولاتی سلامت محور که داشتن فیبر بالا در ردیف بهترین محصولات ایران قرار دارند که با برند جوانه به بازار عرضه شده اند. آزمایشگاه این شرکت دارای گواهینامه ی ایزو1705 می باشد که این آزمایشگاه را به آزمایشگاه مرجع در سطح کشور تبدیل کرده و با کادری متخصص و کاردان باعث ارتقا سطح سلامت محور محصولات این شرکت شده است.
    مینو فارس
    شرکت مینو فارس نیز از دیگر شرکت‌های تولیدی هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان است که در عرصه تولیدات خرمایی جز پیشگامان ایران و اولین‌ها در خاورمیانه است.
    تولید پودر خرما به عنوان محصولی جایگزین شکر برای قنادی ها و تولید کنندگان شیرینی از افتخارات این شرکت است که برای اولین بار در ایران انجام گرفته است.
    شوکوپارس
    شرکت شوکو پارس در تیر ماه سال 1341 با مالکیت خصوصی در اداره ثبت شرکت‌های تهران فعالیت خود را بانام شوکو پارس آغاز کرد. سهام این شرکت در سال 1380 توسط گروه صنعتی مینو خریداری شد و در راستای سیاست‌های اقتصادی و خودکفایی آزادگان از اسفند 1387 به محل مینو خرمدره منتقل و فعالیت خود را آنجا ادامه داد. شرکت شوکو پارس با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت شیرینی و شکلات برندی شناخته شده، به گونه ای که نام بسیاری از محصولات این شرکت همچنان یک نوستالژی فراموش نشدنی برای مردم است.
    دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو
    در حوزه دارویی، آرایشی و بهداشتی نیز این گروه  بیش از نیم قرن تجربه تولید محصولات دارویی و آرایشی را در کارنامه ی خود دارد.
    پیش از این در بخش داروئی، محصولات تحت لیسانس کارخانجات معروف دنیا نظیر ساندوز (سوئیس)، بوتس و سرل (انگلستان) و همچنین فرآورده‌های آرایشی تحت لیسانس کمپانی‌های لانکوم، اورال و ویشی (فرانسه) تولید می شدند که در سال 1358 مطابق با سیاست آن دوران، تولید تحت لیسانس متوقف شد. اما بر اساس قوانین موجود تولید تحت لیسانس بلامانع است و این شرکت داروی سدیم والپروات خود را تحت لیسانس شرکت دسیتین آلمان با نام تجاری "اورلپت" تولید می نماید.
    این شرکت با به کارگیری بیش از 230  نفر نیروی متخصص عهده دار است. که قریب به  70 نوع محصولات دارویی و مکمل های غذایی را در اشکال مختلف نظیر قرص، قرص جوشان، شربت، پماد، آمپول و کپسول ژلاتینی نرم و همچنین طیف  متنوعی از محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید کند. محصولات آرایشی بهداشتی شرکت تحت برند "رزایران" و "مکث" بر اساس فرمولاسیون‌های روزآمد و با بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند.
    صادرات و پخش مویرگی داخلی
    گروه صنعتی مینو در کنار شرکت‌های تولدی دو بازوی قدرتمند برای صادرات و توزیع محصولات در داخل کشور دارد.
    در بعُد صادراتی بازوی توانمند گروه صنعتی مینو شرکت پرسوئیس است. شرکت صادراتی که به عنوان متولی صادرات محصولات گروه صنعتی مینو، در سال 1348 شمسی تاسیس و از آن زمان تاکنون مسئولیت صادرات محصولات گروه شرکت‌های صنعتی مینو راعهده‌دار است. سبد صادراتی شرکت پرسوئیس در بخش صنایع غذایی مشتمل بر بیش از 800 قلم محصول را صادر کرده و یا در دستور صادرات دارد.
    درحال حاضر بازار هدف این شرکت آمریکا، کانادا، استرالیا، هلند، سوئیس، تانزانیا، افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، امارات متحده عربی، عمان، ترکمنستان، تاجیکستان و چین است.
    در داخل کشور شرکت قاسم ایران با سابقه‌ای قریب به 60 سال، یکی از بزرگترین شبکه‌های پخش موریگی ایران محسوب می‌شود که تولیدات 6 شرکت تولیدی را با بزرگترین ناوگان باربری زمینی، برای پخش خشکبار و محصولات دارویی در دستور کار روزانه قرار می‌‌دهد.
    شرکت قاسم ایران 1707 کارمند دارد که در 27 شعبه و نمایندگی رسمی با مساحتی بالغ بر 324 هزارو 400 متر مربع مشغول به کار هستند و بیش از 2 هزار قلم کالا را که عمدتا محصولات مینو است در هزارو 148 شهر ایران توزیع می‌کنند.
    تعداد مشتریان غذایی این شرکت بالغ بر 103 هزار مشتری غذایی و 11 هزار مشتری دارویی هستند که در طول ماه حداقل سه بار درخواست خرید کلی دارند.
    متراژ انبارهای این شرکت 136 هزار متر مربع می باشد که با 302 وسیله ی نقلیه سنگین و نیمه سنگین عملیات توزیع بیش از هزار محصول را در دستور کار قرار می دهند.
    پارس گستر مینو
    شرکت پارس گستر مینو به عنوان یک شرکت بزرگ بازرگانی کار تهیه مواد اولیه تمام شرکت‌های زیر مجموعه ی مینو و واردات نیازهای اساسی کشور را برعهده دارد. این شرکت که مفتخر به نام مینو است توانسته است با لحاظ کردن استانداردهای ویژه مینو در تهیه موا اولیه مورد نیاز محصولات متنوع گروه صنعتی مینو استانداردهای بسیار دقیق و هوشمندانه ای را لحاظ کند.
    شرکت رهاورد سازندگی آزادگان
    شرکت رهاورد سازندگی آزادگان (رسا) در سال 1373 با سرمایه اولیه 10 میلیون ریال به ثبت رسید و هم اکنون سرمایه این شرکت به مبلغ 70 میلیارد ریال افزایش داشته است. فعالیت های اصلی این شرکت در حوزه طراحی اجرا، نظارت و نقشه برداری ساختمان های عمومی،پل، راه، تونل و تاسیسات آبی مانند سدهاست.
    شرکت رهاورد سازندگی آزادگان طی سنوات گذشته علاوه بر اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در داخل مجموعه اقتصادی و خودکفایی آزادگان برای نهادها و ارگان‌های خارج از این مجموعه مانندشرکت ملی نفت ایران، شرکت سهامی شیلات ایران، وزارت صنایع و معادن و همچنین وزارت راه و ترابری نیز پروژه های متعددی را به اجرا رسانده است.
    دیگر فعالیت‌های متنوع هلدینگ
    شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در دیگر حوزه ها نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است. سهامداری در کارخانجات سیمان یزد و سیمان قشم، صد درصد مالکیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیوند و پخش سراسری مینو، شرکت خدمات مالی معین آزادگان، شرکت پوشش گستر مینو از دیگر حوزه های کاری این شرکت است.

    برچسب ها