عصر خودرو

افزایش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا پایین تر از انتظار تحلیلگران بود

عصر بازار- افزایش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا پایین تر از انتظار تحلیلگران، اخبار ضد و نقیض از تمدید قرارداد نفتی قطر و امارات، کمترین میزان تولید نفت چین در یک سال اخیر، سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورویی اتریش برای تولید گاز و کاهش تولید نفت آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

افزایش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا پایین تر از انتظار تحلیلگران بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، موسسه نفت آمریکا خبر داد که رشد سطح ذخیره سازی نفت این کشور در هفته اخیر کمتر از میزان انتظارها بود، در حالی که ذخایر بنزین این کشور کاهش یافت.

    سطح ذخیره سازی نفت، با یک میلیون و 200 هزار بشکه افزایش، به 428 میلیون بشکه رسید اما تحلیلگران دو میلیون بشکه افزایش را انتظار داشتند.
    سطح ذخیره سازی بنزین نیز در همین مقطع، یک میلیون و 300 هزار بشکه کاهش یافت.

    **اخبار ضد و نقیض از تمدید قرارداد نفتی قطر و امارات،
     شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد که این نهاد، قرارداد نفتی خود با امارات (ابوظبی) را به منظور توسعه میدان مشترک «البندق» و برداشت از این میدان نفتی، با وجود بحران های سیاسی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس تمدید کرده است.
    اما یک مقام مسئول در شورای عالی نفت امارات، تمدید این قرارداد را رد و اعلام کرد: قطر و امارات تنها مرز مشترک جغرافیایی در این میدان نفتی فراساحلی دارند.
    امارات، عربستان، بحرین و مصر از ماه ژوئن روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و دوحه را حامی تروریست خواندند که قطر این ادعا را رد کرده است.

    **تولید نفت چین به کمترین میزان در یک سال اخیر رسید
    رویترز به نقل از منابع گمرکی چین نوشت که تولید نفت خام این کشور در ماه های ژانویه و فوریه امسال، با 1.9 درصد کاهش سالانه، به کمترین میزان خود از ماه اوت 2017 رسید.
    این کشور در دو ماه نخستین سال جاری میلادی 30 میلیون و 370 هزار تن، معادل سه میلیون و 760 هزار بشکه در روز نفت برداشت کرد.
    بسیاری از میدان های نفتی چین فرسوده و هزینه تولید نفت آن در حال افزایش است.

    **بریتیش پترولیوم بیش از 90 درصد کاهش در سطح انتشار گوگرد از کشتی ها را نوید می دهد
    شرکت انگلیسی بی. پی انتظار دارد که ناوگان حمل و نقل دریایی جهانی، تا سال 2020 میلادی، با بیش از 90 درصد پایبندی به قوانین جدید، از میزان گوگرد در سوخت خود بکاهد.
    بر اساس اعلام این شرکت، به موجب قوانین جدید سازمان بین المللی دریایی، سطح انتشار گوگرد از کشتی ها در سراسر جهان تا دو سال آینده، از 3.5 درصد به 0.5 درصد کاهش خواهد یافت.
    این سازمان بین المللی اعلام کرده است که هیچ استثنایی در اجرای این قوانین جدید وجود نخواهد داشت و در صورت تخطی، با آنها برخود خواهد شد.

    **اتریش با 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری، گاز را جایگزین نفت می کند
    شرکت انرژی او. ام. وی اتریش آماده است تا سال 2025 میلادی، با سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی، تمرکز خود را به گاز معطوف کند و فعالیت خود را در خارج از اروپا گسترش دهد.
    به گفته این شرکت، با اینکه سیاری از شرکت های انرژی، برای جایگزین کردن نفت و کاهش آلودگی های زیست محیطی، روی به سوی گاز طبیعی می آورند، این شرکت آماده متنوع سازی بازار انرژی خود است تا در قاره سبز پیشرو در این حوزه باشد.

    **قزاقستان فروش سهام شرکت دولتی نفت خود را به شل پیشنهاد می دهد
    رویترز به قلاز دو منبع آگاه گزارش داد که صندوق سرمایه دولتی قزاقستان، فروش بخشی از سهام شرکت دولتی نفت این کشور «کازمونایگاز»، را به شرکت انگلیسی-هلندی شل پیشنهاد داده است تا از این طریق برنامه واگذاری سهام این شرکت دولتی را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب تر کند.
    شرکت کازمونایگاز که سومین شرکت بزرگ نفتی آسیای مرکزی به شمار می رود، در همه پروژه های نفت قزاقستان از جمله کاشاگان سهام دارد و به عنوان بخشی از برنامه خصوصی سازی دولت، سهام این شرکت دولتی سال 2019 میلادی به فروش گذاشته خواهد شد.

    **تولید نفت آلمان در سال 2017 میلادی 6 درصد کاهش داشت
     تولید نفت آلمان در سال گذشته میلادی دو میلیون و 200 هزار تن اعلام شد که نسبت به سال پیش از آن 6 درصد کمتر بود.
    این در حالی است که تولید گاز این کشور در مقطع یاد شده با 8 درصد کاهش، به هفت میلیارد و 300 میلیون متر مکعب رسید.
    گرچه تولیدکنندگان گاز آلمانی سعی کرده اند که سطح تولید را بالا نگه دارند، اما دولت این کشور در سال 2016 میلادی قانونی وضع کرد که محدودیت های زیادی را بر فن آوری شکست هیدرولیکی (تولید گاز شیل) اعمال می کرد.
    آلمان در سال 2017 میلادی هفت درصد از تقاضای گاز خود را از منابع داخلی تامین کرد، البته در سال پیش از آن، این رقم هشت درصد بوده است.

    برچسب ها