عصر خودرو

در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی ؛

مپنا رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری را کسب کرد

عصر بازار- "شرکت گروه مپنا" در گروه شرکت‌های پیمانکاری برتر ایران، رتبۀ نخست در میزان فروش بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۳۹۵ را به خود اختصاص داد و به عنوان نهمین شرکت برتر ایران از نظر بالاترین ارزش افزوده به میزان ۴۸.۳۰۹ میلیارد ریال معرفی شد؛ همچنین مپنا رتبه پنجم شرکت‌های دارای بیشترین سودآوری به میزان ۲۱.۵۸۰ میلیارد ریال سود قبل از کسر مالیات سال ۹۵ را کسب کرد.

مپنا رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، بیستمین دورۀ رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، صبح روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه 96 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و 16 شرکت از مجموعۀ شرکت‌های گروه مپنا در میان 500 شرکت برتر ایران جای گرفتند. در این رویداد، سازمان مدیریت صنعتی، رتبه‌بندی سال جاری شرکت‌های برتر ایران را بر اساس اطلاعات سال مالی 1395 اعلام کرد.
    در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران و در لیست "یکصد شرکت برتر کشور"،  از نظر میزان فروش/ درآمد، شرکت گروه مپنا با میزان فروش 72130.8 میلیارد ریال در رتبه 24 و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) با میزان فروش 11918.7 میلیارد ریال در رتبه 93 قرار گرفتند. 
    در رتبه‌بندی "صد شرکت دوم"، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو) رتبه 140، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) رتبه 147، شرکت نصب نیرو رتبه 169، شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا رتبه 174، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) رتبه 183، شرکت نیرپارس رتبه 188 و شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو) رتبه 194 را کسب کردند.
    در رتبه بندی "یکصد شرکت سوم"، شرکت حفاری مپنا نورکیش رتبه 213، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا رتبه 231، شرکت تعمیرات و توسعه بهره‎برداری ریلی مپنا رتبه 244، شرکت مهندسی و پشتیبانی نیروگاهی البرز توربین رتبه 260 و شرکت تولید برق توس مپنا رتبه 266 را به دست آوردند. در رتبه‌بندی "یکصد شرکت چهارم" شرکت ساخت تجهیزات سپاهان در رتبه 317، شرکت مهندسی موادکاران جاهدنوآور در رتبه 351 و شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران در رتبه 366 قرار گرفتند.
    افزون بر این، شرکت توسعه یک نیز به عنوان پنج شرکت برتر از نظر رشد سریع بین صد شرکت دوم و شرکت حفاری مپنا نورکیش به عنوان پنج شرکت برتر از نظر رشد سریع بین صد شرکت سوم معرفی شدند.
    بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تولید برق توس مپنا رتبه پنجم گروه انرژی، شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا رتبه سیزدهم گروه خدمات فنی و مهندسی و شرکت مهندسی موادکاران جاهدنوآور رتبه بیست و یکم گروه ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی در شرکت‌های اول از نظر شاخص بهره‌وری کل عوامل (TFP) در گروه‌های صنعتی را کسب کردند. شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) رتبه نخست، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) رتبه چهارم، شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو) رتبه پنجم، شرکت ساخت تجهیزات سپاهان رتبه چهاردهم و شرکت مهندسی موادکاران جاهدنوآور رتبه هفدهم فروش در صنعت گروه ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی را به دست آوردند.
    در این مراسم، 17 شرکت برتر گروه شرکت‌های پیمانکاری از نظر رتبه فروش در صنعت، در حالی معرفی شدند که شش شرکت از مجموعه گروه مپنا در این دسته‌بندی جای گرفتند و شرکت گروه مپنا رتبه نخست را به خود اختصاص داد. شرکت‌های احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو)، احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک)، نصب نیرو، مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا و نیرپارس نیز به ترتیب در رتبه‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و سیزدهم قرار گرفتند. در گروه خدمات بازرگانی نیز شرکت مهندسی و پشتیبانی نیروگاهی البرز توربین رتبه هفدهم فروش در صنعت را به خود اختصاص داد.همچنین در گروه اکتشاف، استخراج و خدمات جانبی شرکت حفاری مپنا نورکیش رتبه هفتم و شرکت تولید برق توس مپنا رتبه نهم گروه انرژی را به خود اختصاص دادند.
    پایان بخش اعلام شرکت‌های برتر همایش شرکت‌های برتر ایران، عناوین گروه خدمات فنی و مهندسی بود که شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا، شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری مپنا و شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و هشتم در میان پانزده شرکت برتر ایران معرفی شدند.
    گروه مپنا رتبه نخست طرح‌های توسعه‌ای جشنواره بین‌المللی خوارزمی را کسب کرد
    گروه مپنا جایزه رتبه نخست طرح‌های توسعه‌ای جشنواره بین‌المللی خوارزمی را کسب کرد.
    گروه مپنا، برای دومین سال پیاپی و به عنوان بخشی از نتایج نمادین تلاش‌های طولانی‌مدت خود در تحقیق و توسعه، موفق شد با طرح MAP2B، جایزه رتبه نخست طرح‌های توسعه‌ای جشنواره خوارزمی را به خود اختصاص دهد. دکتر "حسن روحانی" رئیس‌جمهور، لوح تقدیر و تندیس را به "مرتضی نظام‌آبادی" به عنوان نماینده شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا اهداء کرد.
    مراسم پایانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، شنبه 5  اسفند همزمان با روز مهندسی، با حضور رییس‌جمهور برگزار شد. در این دوره، 133 طرح از محققان 49 کشور جهان و 377 طرح از مهندسان و پژوهشگران داخلی توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده بود که در 18 گروه تخصصی بررسی و در نهایت 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی به عنوان برگزیده معرفی شدند. پنج طرح برگزیده خارجی از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس بود.
    توربین گازی MGT-70 (نسخه 3)، جدیدترین محصول گروه مپنا در صنعت نیروگاهی است که از مسیر اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ای کشور تحت عنوان پروژه MAP2B به بازار عرضه می‌شود. ظرفیت توربین جدید در شرایط استاندارد ایزو  185 مگاوات است که نسبت به ظرفیت 157 مگاواتی نسخه اولیه این خانواده توربین  کلاس E، 28 مگاوات افزایش یافته است. همچنین در نتیجه طراحی جدید، راندمان این ماشین در سیکل ساده با افزایش  2 درصدی، به  36.4 درصد افزایش یافته است.
    کسب 3 موفقیت شرکت توگا در رتبه‌‏‏بندی شرکت‌‏های برتر ایران
    در ارزیابی مرکز رتبه‏بندی شرکت‏‌های برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) در ارزیابی میزان فروش سال 1395، با 7 پله صعود نسبت به فروش سال گذشته در ردیف 93 شرکت‌‏های برتر ایران قرار گرفت.
    همچنین توگا در گروه ماشین‏‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی با پیشی گرفتن از 9 هلدینگ دیگر در این گروه و با یک پله صعود نسبت به سال گذشته، در رتبه نخست گروه تخصصی قرار گرفت.
    در یکی از بخش‌های همایش نیز پانل تخصصی مدیران عامل شرکت‌های برتر با حضور "مجید بهمنی" مدیرعامل شرکت توگا تشکیل شد و تجربیات این شرکت در مسیر تعالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    بر اساس اعلام، تعداد شرکت‌‏های تولیدی که موفق شده‌اند در لیست یکصد شرکت برتر در ارزیابی سال 1395 قرار گیرند، انگشت‏‌شمار بوده و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا، پس از شرکت مپنا، موفق به این مهم شده است. همچنین شرکت توگا، در ارزیابی رتبه‌بندی فروش، نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، 7 پله صعود کرده و رتبه برتر و نخست فروش در گروه تخصصی ماشین‏‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی را نیز کسب کرده است.

    برچسب ها