عصر خودرو

شاخص بورس درجا زد

روز تک سهم‌ها در بازار

عصر بازار: بازار سهام امروز با غلبه عرضه بر تقاضای سهام به ویژه در نمادهای معاملاتی شرکت‌های بزرگ شاهد درجا زدن شاخص‌های منتخب خود بود،بازاری که حتی تحرک بازارگردان‌ها هم نتوانست حال و هوای آن را عوض کند.

روز تک سهم‌ها در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 2 آذر ماه 94، با کاهش 128 واحدی روی رقم 62 هزار و 795 واحد ایستاد.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 50 واحد افت به عدد 24 هزار 451 واحد رضایت داد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 260 واحدی به عدد 69 هزار و 311 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما، در حالی با کاهش 167 واحدی به عدد 43 هزار و 332 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 174 واحد رشد عدد 140 هزار و 897 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرا بورس با 5 واحد کاهش عدد 695 واحد را برای خود ثبت کرد.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 50 واحد، پتروشیمی پردیس با 21 واحد و مخابرات ایران با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 20 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 18 واحد و همراه اول با 17 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 252 میلیارد و 989 میلیون تومان رسید که ارزش واقعی معاملات امروز در بازار نقدی بورس از 84 میلیارد و 437 میلیون تومان فراتر نرفت.

    ارزش معاملات امروز بورس تهران حاصل دست به دست شدن 436 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 29 هزار و 868 نوبت داد و ستد بود.

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل، داروسازی دکتر عبیدی، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، حق تقدم خرید سهام سبحان دارو از سوی ناظر سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، حق تقدم خرید سهام پالایش نفت تبریز و پتروشیمی فارابی متوقف شدند.

    امروز همچنین در بورس کالا نیز برای نخستین بار گواهی سپرده کالایی بر روی ذرت دانه‌ای استان خوزستان در 26 نماد معاملاتی عرضه شد که با توجه به تلاش دولت برای راهبری سیاست قیمت تضمینی می‌تواند تحولی بزرگ را در آینده‌ای نزدیک برای صنعت کشاورزی کشور رقم بزند.

    طی معاملات امروز همچنین پذیره‌نویسی نخستین اوراق سفارش ساخت (استصناع) شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در بازار اوراق بدهی بورس تهران به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال روی میز فروش قرار گرفت.

    بنابراین گزارش،‌طی معاملات امروز در نماد بانک آینده همچنان انتقال سهام از کد حقوقی به کد حقیقی ادامه یافت با این تفاوت که امروز نیز از طریق کد حقوقی وابسته بیش از 66 درصد از 490میلیون سهم عرضه شده روی قیمت صفر تابلو جابجا شد.

    در معاملات جاری بازار سهام امروز بیش از 49 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان از سوی حقوقی شرکت کد به کد شد.

    در نماد صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز بیش از 19 میلیون از اوراق مالی قابل معامله این صندوق از سوی حقوقی با معاملات درون گروهی همراه شد.

    در نماد فولاد مبارکه اصفهان نیز بازارگردان این سهم در حالی به تحرک افتاده که در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام پالایش نفت تبریز نیز 10 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان از سهامدار عمده به کد شرکت‌‌های تابعه آن جابجا شد.

    طی معاملات امروز برخی خبرها حاکی از پیشنهاد هیأت مدیره مخابرات ایران به مجمع برای افزایش سرمایه 31 درصدی حکایت داشت.

    در نماد ایران خودور نیز تصویب افزایش سرمایه 28 درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران باعث شد تا این شرکت با تعدیل سود برآوردی خود در عملکرد 6 ماهه امسال از پوشش 40 درصدی عایدی برآوردی 45 ریالی در بودجه امسال خود خبر دهد.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری آتیه دماوند نیز برخی شنیده‌ها حاکی از بازگشایی پاکت‌ها مناقصه 4 شرکت تابعه آن برای فروش در آینده‌ای نزدیک به گوش می‌رسد.

    در نماد گروه مپنا نیز شنیده‌ها حاکی از ممانعت از واگذاری برخی نیروگاه‌های آب و برق وزارت نیرو به مپنا، مهاب قدس و آستان قدس رضوی حکایت دارد.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز شاهد تحرک بیشتری از معامله‌گران نوسانگیر در برخی تک سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین بود هر چند که با غلبه عرضه سهام بر تقاضا نماگرهای بورس نتوانستند روز پررونقی را به نمایش بگذارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها