عصر خودرو

یکی از مقامات دولت ژاپن:

تلاش ژاپن برای جلوگیری از پولشویی با استفاده از ارزهای مجازی

عصر بازار- این کشور هفته آینده از اعضای گروه ۲۰ خواهد خواست تلاش‌های خود برای جلوگیری از استفاده از ارزهای مجازی در پولشویی را بیشتر کنند.

تلاش ژاپن برای جلوگیری از پولشویی با استفاده از ارزهای مجازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از رویترز، روسای بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی گروه 20 هفته آینده در بوینس آیرس- پایتخت آرژانتین، گرد هم خواهند آمد و ارزهای مجازی در کانون توجه آنان خواهد بود. با این حال به گفته یکی دیگر از مقامات درگیر در گفت‌وگوهای گروه جی 20، دورنمای احتمال رسیدن به توافق مشخص برای قانون گذاری جهانی و اقدام یکپارچه در خصوص ارز های مجازی کم است چرا که رویکرد کشورهای مختلف با هم متفاوت است.

    کارگروه ویژه اقدام مالی " اف ای تی اف" که گروهی متشکل از 37 کشور برای مقابله با اقدامات غیرقانونی مالی است، یافته‌های خود در خصوص راه‌های دور نگه داشتن ارزهای مجازی از استفاده در پولشویی را به گروه 20 ارائه خواهد کرد.

    این مقام مسئول ژاپنی گفت: با وجود توافق عمومی در گروه 20 بر سر نیاز به چنین اقداماتی نگران است قانون آسان تر در بین برخی از اعضا شکاف هایی ایجاد کند که از طریق آن ها بتوان پولشویی کرد. ژاپن اولین کشوری بود که سیستم مالی ملی خود را برای تجارت با ارزهای خارجی منطبق کرد هر چند که پس از به سرقت رفتن 530 میلیون دلار از یک بازار ارز مجازی در سال کنونی، کفایت این اقدامات مورد تردید است.

    آلمان و فرانسه نیز اعلام کرده اند پیشنهاد مشترکی برای قانونمند کردن بازار ارز مجازی بیت کوین ارائه خواهند کرد.

    برچسب ها