عصر خودرو

اسناد خزانه از مرز ۹۳ هزار تومان عبور کرد

عصر بازار: امروز در بازارهای فرابورس ایران، ۵۸۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

اسناد خزانه از مرز ۹۳ هزار تومان عبور کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، معامله‌گران فرابورس در روز جاری، 586 میلیون و 40 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 699 میلیارد و 380 میلیون ریال را خرید و فروش کردند و آیفکس هم با کاهش 5 واحدی نسبت به روز گذشته روی عدد 695.47 متوقف شد.
    در حالی که امروز ذوب آهن اصفهان با خرید و فروش 6 میلیون و 460 هزار سهم به ارزش 13 میلیارد و 610 میلیون ریال، معاملات صدرنشین این هفته معاملات باقی ماند، صنعتی و معدنی شاهرود، البرز بالک و صنعتی مینو بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت نصیب گروه فن آوا، زرین معدن آسیا و مواد ویژه لیا شد.
    همچنین، نماد پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشت و نماد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، توسعه خدمات دریایی وبندری سینا، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و قند شیروان پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.
    طبق این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم معاملات ETF را با خرید و فروش 19 میلیون و 900 هزار سهم رقم زد و داد و ستد 284 هزار و 600 ورقه اجاره سه ماهه رایتل در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
    خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 930 هزار و 386 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.59 درصد افت نسبت به روز قبل، معادل 26.09 درصد شد.
    این گزارش می‌افزاید، پس از اتمام موفقیت‌آمیز پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری ETF ثروت آفرین پارسیان در نماد «ثروتم»، معاملات ثانویه این واحدها به‌زودی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز می‌شود. همچنین، پیرو برگزاری مجمع عمومی این صندوق در مهرماه در خصوص تغییر بازارگردان و متولی، تامین سرمایه آرمان به عنوان بازارگردان این صندوق معرفی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها