عصر خودرو

دعوت ایران از پاکستان برای مشارکت در پروژه چابهار

عصر بازار- وزیر امور خارجه ایران از پاکستان دعوت کرد تا در پروژه بندر چابهار و توسعه ارتباط این بندر با بندر گوادر مشارکت نماید.

دعوت ایران از پاکستان برای مشارکت در پروژه چابهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از پاکستان دعوت کرد تا در پروژه بندر چابهار و توسعه ارتباط این بندر با بندر گوادر مشارکت نماید.

    ظریف که برای انجام سفری 3 روزه به پاکستان رفته در سخنانی که در انستیتوی مطالعات استراتژیک اسلام آباد ایراد شد گفت: «ما پیشنهاد کرده ایم که در کوریدور اقتصادی چین و پاکستان مشارکت کنیم. ما همچنین پیشنهاد کرده ایم که پاکستان و چین در چابهار مشارکت کنند.»

    ظریف همچنین در این سفر دیدار دوجانبه ای با خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان داشته و در یک کنفرانس تجاری سخنرانی کرد. در این سفر یک هیئت بزرگ تجاری ظریف را همراهی می کردند.

    پاکستان همواره نگران نقش آفرینی هند در پروژه توسعه بندر چابهار ایران بوده است. این نگرانی ها پس از آن تشدید شد که ایران در ماه گذشته میلادی با انعقاد یک قرارداد اجاره، اداره این بندر را به هندی ها واگذار کرد.

    ظریف با بیان اینکه دو بندر گوادر و چابهار پروژه هایی مهم برای توسعه مناطق محروم شرق و جنوب شرق ایران و جنوب غرب پاکستان هستند افزود، هر دو بندر باید از طریق مسیرهای دریایی و زمینی به هم متصل شوند تا نقشی مکمل ایفا نمایند.

    ظریف افزود: «ما در حال انجام اقداماتی در این زمینه هستیم و از پاکستان دعوت می کنیم که در این زمینه مشارکت نماید.»

    ظریف تاکید کرد هدف از پروژه چابهار «دور زدن پاکستان ... و خفه کردن هیچ کس» نیست. وی بار دیگر اعلام کرد که ایران به هیچ کس اجازه نخواهد داد از سرزمین این کشور برای ضربه زدن به پاکستان استفاده کند، درست مثل پاکستان که اجازه نمی دهد از خاکش علیه ایران استفاده شود.

    وی روابط ایران با هند را به روابط پاکستان با عربستان تشبیه کرد و گفت: «روابط ما با هند، درست مثل روابط پاکستان با عربستان، علیه پاکستان نیست، همانطور که ما هم درک می کنیم که روابط پاکستان با عربستان علیه ایران نیست.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو