عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد :

مذاکرات بانکی تهران و باکو

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مذاکرات موثر برای دستیابی به توافقات بانکی بین ایران و آذربایجان گفت: خط آهن آستارا به آذربایجان به زودی افتتاح می شود.

مذاکرات بانکی تهران و باکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود کرباسیان در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات خوبی تاکنون بین دو کشور برای دستیابی به توافقات مشترک انجام شده است، گفت: برای ایجاد کریدور خط آهن آستارا به آذربایجان اقدامات مناسبی انجام شده و اکنون روزانه تعدادی واگن در این خط تردد می‌کنند.

    وی با بیان اینکه از طریق این خط آهن مهم ایران به منطقه قفقاز شمالی و کشورهای آسیای میانه متصل می‌شود، افزود: بخشی از این خط آهن سراسری که خلیج فارس را به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می کند، در رشت و آستارا باید تکمیل شود که به جهت اهمیت آن کشورهای منطقه تمایل به همکاری با ایران دارند چراکه زمان انتقال بار از خلیج فارس به کشورهای همسایه شمالی را کاهش می‌دهد.

    کرباسیان در خصوص وضعیت مذاکرات بانکی بین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفته و کار در این اجلاس دنبال می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک توافقات بانکی دوکشور اجرایی شود.

    وی در ادامه به موافقتنامه تعرفه ترجیهی با نگاه فراملی و سرمایه گذاری‌های مشترک اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص همکاری های مشترک در بخش انرژی و کشت فراسرزمینی و همچنین بهداشت و دارو و کشاورزی نیز توافقاتی حاصل شده است.

    وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد افتتاح رسمی خط آهن آستارا به آذربایجان در سفر فروردین 97 رییس جمهوری به جمهوری آذربایجان انجام شود.

    برچسب ها