عصر خودرو

سخنگوی دولت:

کسری بودجه نداریم

عصر بازار- سخنگوی دولت اعلام کرد که کسری بودجه نداریم.

کسری بودجه نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: کسری بودجه با عدم تحقق بودجه متفاوت است. کسری بودجه یعنی منابع تامین نشود ، اما وقتی منابع تامین نشود و ما مصارف را کم کنیم، دیگر کسری بودجه نداریم و عدم تحقق بودجه داریم.

    وی با بیان اینکه  همه منابع بودجه تحقق پیدا نکرده است و ما هم مصارف را کاهش داده ایم تا کسری بودجه نداشته باشیم ،گفت: بنابراین کسری بودجه نداریم.

    سخنگوی دولت ادامه داد:دلیل عدم تحقق بودجه امسال این بود که سقف بودجه پیشنهادی ما به مجلس 319هزار میلیارد تومان بود که مجلس محترم به هر دلیلی این عدد را به 346هزار میلیارد تومان افزایش داد که ما مخالف بودیم.

    وی همچنین اعلام کرد: رشد اقتصادی نه ماهه 96نسبت به زمان مشابه سال قبل با در نظر گرفتن نفت4/4درصد و بدون نفت 4/7درصد است و رشد سرمایه گذاری ما 3/9درصد است.

    نوبخت در ادامه درباره وضعیت واریز حقوق پرسنل نیروهای مسلح گفت: حقوق نیروهای مسلح به سازمان نیروهای مسلح داده شده من تاکید کرده ام تا امروز سازمان نیروهای مسلح حقوق کارکنان خود را واریز کند.

    وی ادامه داد: درباره پرداخت حقوق اسفند نیز به خزانه ابلاغ کرده ایم که مبالغ را به دستگاه ها بدهد. خزانه چک حقوق ها را به بانک مرکزی و بانک‌مرکزی به حساب دستگاه ها واریز کرده است، اگر دستگاهی دریافتی نداشته است، به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند. از نظر ما همه تخصیص حقوق ها داده شده است.

    سخنگوی دولت در ادامه اعلام کرد:حقوق فرهنگیان را پرداخت کرده ایم و تا پایان سال اضافه کار و حق التدریس فرهنگیان پرداخت می شود.

    برچسب ها