عصر خودرو

قیمت اسکناس نو در راسته پول فروشان چند؟

عصر بازار- خرید و فروش اسکناس نو در پایان هر سال یکی از بازارهایی است که رونق می گیرد و متقاضیان برای خرید پول های تانخورده سری به خیابان فردوسی می زنند.

قیمت اسکناس نو در راسته پول فروشان چند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، در روزهای پایانی سال حس نو شدن در جای جای شهر احساس می شود و در این میان، میدان فردوسی تا چهارراه استانبول حال و هوایی دیگر دارد، حال و هوای اسکناس نو.

    میدان فردوسی را همه با اسکناس‌های نو، دلار، سکه و البته چرم می‌شناسند. این روزها دستفروشان اسکناس تانخورده روزهای به نسبت بهتری را نسبت به ایام سال می‌گذرانند. هر روز صبح که کرکره مغازه‌ها برای انجام معاملات ارزی از سوی صراف‌ها بالا می‌رود، آنها هم تلاطم‌شان را آغاز می‌کنند و سعی دارند بازار را به دست بگیرند. این روزها در جای ‌جای میدان فردوسی حضور افرادی که با یک چهارپایه و دسته‌هایی از اسکناس نو، خرید و فروش پول‌های تانخورده را انجام می‌دهند، پررنگ‌تر شده است.

    امسال نیز به مانند سال های گذشته مردم شاهد حضور این دلالان در خیابان فردوسی هستند، اگرچه در این روزها حضور دلالان ارز در این خیابان پر ماجرا بیشتر به چشم می خورد اما در میان غوغای فروشندگان دلار و صف های طولانی خریداران، می توان فروشندگان اسکناس های نو شب عید را به راحتی پیدا کرد.

    هر بسته 100 و 200 تومانی هرکدام به ترتیب 55 و 66 هزار تومان، هر بسته 500 تومانی 60 تا 70 هزار تومان، یک بسته یک هزار تومانی 120 هزار تومان به فروش می رسد.

    همچنین هر بسته 2 هزار تومانی 220 هزار تومان، 5 هزار تومانی 530 هزار تومان و 10 هزار تومانی یک میلیون و 35 هزار تومان به فروش می رسد.

    البته نا گفته نماند که بازاری رقابتی برای اندکی بالا و پایین نرخ اسکناس‌های نو میان این فروشندگان سیار وجود دارد به نحوی که می‌گویند هم‌صنفانشان ممکن است برخی اسکناس ها را هزار تا پنج هزار تومان هم بالا و پایین بفروشند.

    به گفته یکی از فروشندگان اسکناس نو، امسال نیز به مانند هر سال مشتریان خاص خود را دارند و خرید و فروش آن ها در این روزهای پایانی سال داغ شده است.

    براساس قیمت های بازار یک بسته اسکناس ده هزار تومانی بیشترین سهم قیمت از میان اسکناس های نو را به خود اختصاص داده، رتبه بعدی به 5 هزار تومانی و رتبه سوم به 2 هزار تومانی اختصاص یافته که هر بسته صد تایی این اسکناس، در بازار آزاد 220 هزار تومان به فروش می رسد.

    از طرفی دیگر هر بسته اسکناس 100 تومانی در پایین ترین قیمت میان اسکناس های نو قرار دارد. به گفته یکی دیگر از فروشندگان اسکناس تا نخورده، مشتریان به هر میزان که پول نو بخواهند، حتی اسکناس های نایاب 10 و 20 تومانی وجود دارد.

    البته این قیمت‌ها در شرایطی است که بانک مرکزی از روز گذشته( 21 اسفند ماه )توسط 70 شعبه منتخب 10 بانک توزیع اسکناس‌های نو را آغاز کرده تا شاید بتواند بخشی از تقاضای بازار را پوشش دهد؛ اما همچنان دستفروشان اسکناس نو در میدان فردوسی هم بازار خاص خود را دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو