عصر خودرو

نشست مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان

عصر بازار- وزیر اقتصاد با اشاره به نشست مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: همکاری‌های بانکی مورد تاکید روسای جمهور دو کشور بوده که در این اجلاس باید نهایی شود.

نشست مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مسعود کرباسیان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با تاکید بر اهمیت این اجلاس، گفت: در قالب این نشست‌ها نتایج برنامه‌های قبلی را پیگیری خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه در آستانه سفر رییس جمهوری ایران به آذربایجان هستیم، اظهار داشت: در مذاکرات قبلی کمیسیون مشترک، 12 سند همکاری تنظیم شد که علاوه بر آن یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک دو کشور نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

    کرباسیان با بیان اینکه، گروه‌های کاری بعد از اجلاس تشکیل می‌شوند، گفت: 4 کمیته اقتصادی، تجاری، صنعتی و بانکی، کمیته حمل و نقل و ارتباطات، کمیته انرژی، آب و محیط زیست و کمیته کشاورزی علمی و تحقیقات در این اجلاس فعال خواهند بود.

    وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به برخی مذاکرات دوجانبه افزود: همکاری‌های بانکی مورد تاکید روسای جمهور دو کشور بوده که در این اجلاس باید نهایی شود و همچنین در زمینه کشاورزی باید برنامه کاری آینده را مشخص کنیم.

    کرباسیان به تاکید مقامات آذربایجان برای استفاده از ظرفیت‌های بهداشتی و پزشکی ایران اشاره کرد و گقت: در بخش گمرکی نیز مذاکراتی انجام شده و به دنبال دستیابی به توافق نهایی هستیم.

    در ادامه این نشست، شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه در 4 سال گذشته حجم روابط بین دو کشور توسعه یافته است، گفت: طی این سال‌ها 10 دیدار بین روسای جمهور دو کشور انجام شده و سندهای همکاری به امضا رسیده است.

    وی افزود: ایران و آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی، دینی و آداب و رسوم مشترک هستند و برای این اجلاس نیز یک هیئت 50 نفره متشکل از 5 رییس سازمان و 14 معاون وزیر حضور خواهند یافت.

    برچسب ها