عصر خودرو

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه :

حل مشکلات تجاری با روسیه تا ۲ ماه آینده

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: توافق‌نامه‌های امضا شده میان طرف ایرانی و روسی در سفر اخیر وزیر اقتصاد به این کشور، مشکلات تجاری دو کشور را تا دوماه آینده حل خواهد کرد.

حل مشکلات تجاری با روسیه تا ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی حل مشکلات تجاری را پیگیری می‌کنند، افزود: حمل و نقل، مسائل بانکی و روادید از مشکلات اصلی در روابط تجاری ایران روسیه است که در این سفر با همتایان روسی مطرح شد ضمن اینکه در اتاق فدرال روسیه با فعالان بخش خصوصی و در ادامه با معاون نخست وزیر جلساتی برگزار شد و در آن قول حل مشکلات تجاری بین دو کشور داده شده است.

    عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور 2.2 میلیارد دلار است که بیشتر به واردات اختصاص پیدا می کند و صادرات ما کمتر است از اینرو قرار است در شش ماه آینده صادرات­­ ما به روسیه دو برابر شود.

    عسگراولادی با اشاره به امضای ده‌ها پروتکل و موافقت نامه میان ایران و روسیه در زمینه ­نفت، کشاورزی و نانو افزود: در این موافقت نامه ها با ایجاد مرکز تجاری ایران در روسیه و احیای اتاق کشورهای ساحل دریای مازندران که مدتی است کار نمی کند، موافقت شده از اینرو اجرای موافقت‌نامه‌ها باید پیگیری شود.

    رییس اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: در حال حاضر یک بانک روسی با طرف ایرانی کار می کند که قرار است این تعداد به چهار بانک برسد ضمن اینکه بانک کشاورزی و بانک صادرات روسیه هم در آینده با ایران همکاری می‌کنند.

    به گفته عسگراولادی، طرف روسی قول داده تا روادید گردشگران ایرانی ظرف سه روز و روادید یک ساله بازرگانان در 10 روز صادر شود.

    برچسب ها