عصر خودرو

طلای جهانی از صعود بازماند

عصر بازار- قیمت طلا روز دوشنبه که ارزش دلار پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا و کاهش نگرانی‌های تورمی افت کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

طلای جهانی از صعود بازماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در 1323.07 دلار ثابت بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییر چندانی نکرد و در 1323.70 دلار ایستاد.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.1 درصد افت کرد و در 90.38 واحد ایستاد.

    به گفته دنیل هاینس تحلیلگر گروه بانکی ANZ، گزارش اشتغالی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد بازارها را تحت تاثیر قرار داد و کندی رشد دستمزدها در ماه گذشته از نگرانی‌ها نسبت به شتاب گرفتن روند افزایش نرخ‌های بهره کاست. نگرانی‌های تورمی پس از آمار اشتغال آمریکا که نشان داد طی ماه میلادی گذشته 313 هزار شغل ایجاد شده اما میانگین رشد درآمد ساعتی به 2.6 درصد کاهش پیدا کرده است، کمتر شد.

    معامله‌گران بازار سرمایه انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را امسال سه دور افزایش دهد و احتمال چهارمین افزایش نرخ‌های بهره در سال 2018، یک به چهار ارزیابی شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌های تورمی معمولا به نفع طلا بوده و تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان یک دارایی مطمئن را افزایش می‌دهد، اما انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا جذابیت سرمایه‌ گذاری در طلا که سوددهی ندارد را کمتر می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 16.58 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 994.72 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 964.50 دلار قرار گرفت.

    برچسب ها