عصر خودرو

وزیر نفت ونزوئلا:

قیمت لازم برای نفت ۸۸ دلار است

عصر بازار: وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد: اوپک نمی‌تواند اجازه دهد جنگ بر سر قیمت گذاری نفت رخ دهد و باید برای برقراری ثبات هرچه زودتر در بازار نفت کاری انجام دهد.

قیمت لازم برای نفت ۸۸ دلار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الوجیو دل‌پینو، وزیر نفت ونزوئلا در حاشیه‌ای اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) در تهران گفت: اوپک باید هرچه زودتر کاری انجام دهد. ما با این موضع که بازار به شکلی قیمت نفت خام را تعیین خواهد کرد، مخالفیم. ما با موضع عربستان در این خصوص مخالف هستیم.

    وزیر نفت ونزوئلا گفت: ایران اعلام کرده که قصد دارد تولید نفت خود را به محض لغو تحریم‌ها افزایش دهد و ما باید کاری انجام دهیم. ما(اوپک) نمی‌توانیم اجازه دهیم که یک جنگ قیمت‌گذاری رخ دهد. ما باید بازار را باثبات کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر اوپک سیاست خود را تغییر ندهد کاهش قیمت نفت در سال 2016 تا کجا ادامه خواهد یافت، گفت: احتمال کاهش قیمتها تا 25 دلار وجود دارد.

    دل‌پینو همچنین گفت: روسیه در نشست غیررسمی اوپک در سوم دسامبر شرکت نخواهد کرد.

    ونزوئلا در نشست کشورهای اوپک و غیراوپک که 21 اکتبر در وین برگزار شد پیشنهادی را درباره یک قیمت تعادلی که ثبات را در بازار برقرار کند، مطرح کرد.

    دل‌پینو مجدداً تاکید کرد که این قیمت تعادلی که در آن سرمایه‌گذاری‌های آتی بتواند ادامه پیدا کند تا جایگزین کاهش طبیعی تولید شود، 88 دلار در هر بشکه است.

    وی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت روی سرمایه‌گذاری‌های نفتی در آینده تاثیر خواهد گذاشت که به معنای تامین نشدن رشد تقاضای آینده برای نفت خام بوده و می‌تواند به افزایش قیمت‌ها منجر شود.

    وی افزود: ما نمی‌خواهیم این نوع چرخه قیمت پایین و قیمت‌های بالا وجود داشته باشد. این برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خوب نیست. ما باید سیگنال ثبات را به بازار بفرستیم و این پیام ثبات چیزی نیست که اکنون در حال انجام آن هستیم. ما در حال نابود کردن قیمت نفت هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها