عصر خودرو

فهرست جدید قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی زیر ذره بین

عصر بازار- بررسی قیمت های پایه اعلامی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه جاری حاکی از افزایش قیمت مبنای ارز محاسباتی برای محصولات پلیمری و شیمیایی نسبت به قیمت هفته گذشته است.

فهرست جدید قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی زیر ذره بین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر،  طبق قیمت های پایه اعلامی، مبنای نرخ هر دلار با 125 ریال افزایش به قیمت 4471 تومان و 3 ریال اعلام شده که با رشد 0.28 درصدی نسبت به قیمت پایه هفته قبل برای این ارز همراه بوده است.
    به دنبال رشد قیمت مبنای محاسباتی برای نرخ دلار، در گروه پلیمری ها قیمت پلی اتیلن های گرید بطری با افزایش نسبی مواجه شد. گریدهای مختلف پلی اتیلن سنگین نیز با رشد قیمت پایه نسبت به هفته گذشته رو به رو شدند. بطوریکه قیمت پایه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن 2.08 درصد رشد کرد و پلی اتیلن سنگین بادی نیز با افزایش 2.15 درصدی قیمت پایه نسبت به قیمت هفته قبل همراه شد.
    این در حالی است که پلی اتیلن های گرید نساجی و سبک خطی و فیلم و همچنین پلی استایرن انبساطی کاهش قیمت را نسبت به قیمت های پایه هفته قبل تجربه کردند.
    قیمت پایه پلی پروپیلن شیمیایی نیز برای هفته جاری با 1.28 درصد رشد اعلام شد تا قیمت این محصول به 60 هزار و 749 ریال افزایش یابد. همچنین پلی پروپیلن های نساجی نیز با افزایش 1.39 درصدی در قیمت پایه هفته جاری مواجه شد.
    همچنین قیمت پایه گریدهای مختلف پی وی سی نیز نسبت به هفته گذشته در قیمت های بالاتری قرار گرفتند.
    در گروه شیمیایی ها نیز قیمت های پایه با نوسانات مثبت و منفی همراه بود؛ بطوریکه قیمت پایه محصولاتی همچون نرمال بوتانول، آمونیاک های مایع و گاز، نیترات آمونیم کشاورزی و متانول با افزایش اعلام شد.
    بر اساس این گزارش، در بین محصولات این گروه بیشترین نوسان مثبت در قیمت پایه به نرمال بوتانول اختصاص یافت؛ بطوریکه این محصول با 2.51 درصد رشد قیمت پایه به نرخ 38 هزار و 973 ریال رسید.
    قیمت پایه تولوئن دی ایزو سیانات نیز با 2.5 درصد رشد اعلام شد و پس از آن اسید استیک با 1.34 درصد افزایش قیمت بیشترین میزان رشد را در قیمت پایه محصولات شیمیایی به خود اختصاص داد.
    این در حالی است که قیمت پایه محصولاتی همچون اسید ترفتالیک، اوره پریل، MEG، DEG و استایرن مونر پنج محصولی بودند که برخلاف رشد قیمت مبنای محساباتی نرخ دلار نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه شدند. بطوریکه در بین این 5 محصول، قیمت DEG با 1.75 درصد افت با بیشترین کاهش اعلام شد و محصول  MEG نیز نسبت به قیمت پایه هفته قبل 7.87 درصد ارزان تر شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو