عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی؛

نوسانات ناهمسو

عصر بازار- نوسانات بازارهای مختلف جهانی دچار یک واگرایی موقتی شده است و این واگرایی قدرت تصمیم‌گیری معامله‌گران و تحلیلگران بنیادی را تضعیف کرده است؛ اما احتمالا در طی چند هفته آتی این وضعیت بهبود خواهد یافت که منجر به افزایش سیالیت در بازارها هم خواهد شد.

نوسانات ناهمسو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، افزون بر این، ابهام در جهت میان مدت بازارها وجود خواهد داشت که ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد.
    طلای جهانی
    چند هفته سرنوشت ساز
    پس از برگشت نسبتا سریع قیمت از ناحیه 1300 دلار در هر اونس و صعود تا 1340 دلار، انتظار یک نزول دیگر تا 1327 و یا 1322 دلار را داریم و از این دو سطح منتظر صعود مجدد تا 1340 یا حتی 1353 دلار هستیم . فعلا برای صعود به سطوح بالاتر از 1353 دلار برای هر اونس قدرت کافی وجود ندارد، اما به دلیل قدرت روند صعودی در میان مدت، احتمال شکست این سطح بیشتر از سقوط مجدد به زیر سطح 1297 دلار است. در حال حاضر، شواهد حکایت از ریزش مجدد طلای جهانی از 1353 دلار تا 1297 دلار را دارد و این شرایط از پایداری کافی برخوردار نیست؛ پس، بهتر است که نواحی گفته شده را برای شناسایی سود خود انتخاب کنید.
    نفت
    دوره اصلاح در پیش است
    قیمت نفت آمریکا پس از آنکه طی هفته گذشته نتوانست ازسقف 64 دلار در هر بشکه فراتر برود، منتظر یک دوره کم نوسان در کوتاه مدت و سپس نزول اصلاحی در میان مدت تا ناحیه 59 و احیانا 54 دلار است. در این فرایند، زمان عامل مهمی خواهد بود که در صورت گسترده شدن زمان رسیدن به این اهداف، برای سال جاری و با احتمال زیاد دو ناحیه  54 و 74 دلار دو سطح مهم سال جاری خواهند بود.
    فراتر از این دو سطح، فعلا قابل تصور و دستیابی نیستند و در حال حاضر به نظر می‌رسد که زمان طی شده برای حرکت اصلاحی تا 54 دلار به صورت نسبی بزرگتر از برآوردها باشد؛ اما، این گستردگی به حدی نخواهد بود که روند صعودی صعودی بلند مدت را تحت تاثیر خود قرار دهد و هنوز هم می‌توان به حرکت‌های صعودی امید بیشتری داشت.
    داوجونز
    بار دیگر نزول
    سرخوردگی سهامداران در این گروه هر روز بیشتر می‌شود و واقعیات موجود نیز هر روز آشکارتر می‌شوند، اما پذیرش این واقعیات هنوز به صورت کامل انجام نشده است و احتمال نوسانات صعودی هنوز هم وجود دارد. رسیدن به نقطه حدی در این شاخص و سقوط مجدد آن نیز هر روز محتمل‌تر شده و سهامداران این گروه باید از هشیاری بالایی برخوردار باشند.
    حد نزول بعدی همان کف 23 هزار واحد است، اما پیش از سقوط احتمال یک صعود تا 25 هزار و 500 واحد وجود دارد که نقطه فروش کم‌ریسک‌تری را ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر برای کوتاه مدت ریسک خرید و فروش متعادل و برابر بوده و بهتر است نوسان‌گیر حرکات روزانه بازار باشید. سطوح مهم نیز در 24 هزار و 300 واحد، 25 هزار و 300 واحد، 25 هزار و 500 واحد و 26 هزار واحد هستند.
    شاخص دلار
    امیدهای موقتی
    همان‌ طور که انتظار می‌رفت، صعود به ناحیه 91.2 واحد با چالش‌هایی روبرو است که منجر به نوساناتی حول این سطح خواهد شد. عمر این نوسانات خیلی زیاد نخواهد بود و چالش مهم در سطوح 91.2 واحد و 89 واحد خواهند بود که در هفته آینده و با احتمال زیاد هر دو سطح را دیده و تلاش برای شکست آنها نیز خواهد داشت.
    اما به دلیل کمبود قدرت و سیالیت کافی در بازار، هنوز شواهدی برای شکست آنها در دست نیست و با این وصف، هفته آتی برای معاملات میان مدت دارای ریسک نسبی بالاتری استغ اما نوسان‌گیران روزانه می‌توانند در این دو سطح اقدام به معامله کنند.
    بیت کوین
    راه نزول
    بیت کوین روزهای سختی را می‌گذراند و قدرت صعودی آن نیز هر روز کمتر می‌شود؛ در هفته آتی، احتمال نزول تا 8300 یا احتمالا 7700 دلار افزایش خواهد یافت و باید منتظر سقوط مجدد این ارز باشیم. اگر چه در بلند مدت هنوز قدرت صعود زیادتر است، اما ادامه نوسان در زیر ناحیه 13 هزار دلار  باعث کاهش تصاعدی قدرت صعودی شده و نزول‌های بلند مدت را تقویت خواهد کرد. در صورت ادامه روال فعلی در بازار، اقبال این ارز رو به تیرگی خواهد رفت و روزهای تاریکی برای آن باید تصور کنیم که نزول‌های  تا سطح  5000 دلار یا حتی 3000 دلار را در پی خواهد داشت. برای هفته آتی، فروش در ناحیه  13000 دلار از ریسک کمتری برخوردار است و در صورتی که در موقعیت خرید هستید، این ناحیه برای تسویه و شناسایی سود شما گزینه مناسبی است.

    برچسب ها