عصر خودرو

موج سواری شاخص های معاملاتی در بازار امارات

عصر بازار- قیمت سهام شرکت ها در بازار دوبی در نخستین ساعات معاملاتی روز یکشنبه با افزایش نسبی همراه شد.

موج سواری شاخص های معاملاتی در بازار امارات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، روند مثبت قیمت سهام صنایع خدمات مالی و بانک ها، املاک و مستغلات، صنایع انبوه سازی، فاینانس و سرمایه گذاری توانست بازار این کشور را با رشد دیگر شاخص های معاملاتی همراه کند.

    در ساعات پایانی بازار ، شاخص دی اف ام دوبی با رشد 0.9 درصدی همراه شد و شاخص ADX ابوظبی با رشد 0.1 درصدی معاملات را خاتمه داد .

    بیشترین میزان افزایش متغیر دی اف ام در بازار دوبی، مختص به سهام بانک ان دی بی، به عنوان بزرگترین بانک خاورمیانه از لحاظ دارایی بود که با رشد 13.6 درصدی همراه شد .

    پس از آن، قیمت سهام شرکت امار مال با رشد 1.8 درصدی رو به رو شد و شرکت انبوه سازی اعمار نیز با افزایش 1.1 درصدی قیمت سهام، معاملات را خاتمه داد .

    بیشترین میزان کاهش قیمت در این بازار به سهام شرکت هلدینگ مارکا اختصاص یافت که افت 6.3 درصدی را به ثبت رساند. بیمه اسلامی دوبی نیز با افت 4.06 درصدی قیمت سهام رو به رو شد و قیمت سهام بانک مشرق نیز با کاهش 3.7 درصدی در رتبه بعدی قرار گرفت.

    اما در شاخص ADX ابوظبی، بیشترین میزان افزایش قیمت سهام به شرکت سیمان یونیون با رشد 3.2 درصدی اختصاص یافت. پس از آن قیمت سهام داناگاز با رشد 2.6 درصدی در رتبه بعدی قرار گرفت.

    منفی ترین عملکرد در این متغیر نیز به بیمه یونیون با افت 9.8 درصدی قیمت سهام تعلق گرفت. بانک بین المللی کامرشیال نیز با کاهش 9.7 درصدی قیمت سهام، با افت شدیدی رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت بیمه امارات، نیز 4 درصد منفی شد.

    برچسب ها