عصر خودرو

مواد اولیه در جهان افت کرد، نفتی ها زمین گیر شدند

عصر بازار: کاهش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی در نخستین روز کاری هفته در حالی به ثبت رسید که قیمت فلزات و نفت به عنوان پیشران در این روند منفی در جهان با کاهش چشمگیر قیمت همراه شدند.

مواد اولیه در جهان افت کرد، نفتی ها زمین گیر شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نخستین روز معاملاتی هفته، شاخص های اروپایی با نوسان همراه شدند در حالی که بازارهای آسیایی با افت سهام شرکت های مواد اولیه همراه شد و اروپا نیز با افزایش شاخص ها هفته گذشته را به پایان برد.

    در این بین، قیمت نفت خام با افت به هر بشکه 42 دلار رسید و قیمت مس با کاهش، معاملات را ادامه داد.

    قیمت نیکل افت 4.8 درصدی داشت و قیمت طلا نیز روند نزولی را به جای گذاشت.

    شاخص های فیوچر استاکس اروپا، با تغییرات نسبی رو به رو شد اما قیمت یورو در مقایسه با دلار و در بازار ارز جهانی به کمترین میزان نسبت به 7 هفته گذشته معامله شد.

    در ادامه، قیمت سهام شرکت نفتی BHP بیشترین میزان افت را در شاخص های معاملاتی در بازرا آسیا به نام خود ثبت کرد.

    تیم کندون، مدیر قسمت آسیایی موسسه تحقیقاتی ING در سنگاپور در این خصوص اظهار داشت: فضای موجود در بازارها امکان ریسک را از بین برده است . نقدینگی ها در بازارهای آسیایی در حال خشک شدن است و همه چشم انتظار رسیدن ماه دسامبر و تحولات پیشروی این ماه هستند.

    این در حالی است که، قیمت مس با روند نزولی رو به رو شد و هر تن از این کالا 4500 دلار معامله شد در حالی که نیکل نیز کاهش قیمت داشت و روی با افت 2.7 درصدی در بورس فلزات لندن رو به رو شد.

    شاخص آسیا پاسفیک بدون احتساب ژاپن کاهش 0.2 درصدی را از خود به جای گذاشت و قیمت سهام شرکت های مواد اولیه افت 1.1 درصدی را تجربه کردند.

    قیمت سهام شرکت BHP 2.1 درصد منفی شد و شاخص شانگهای چین نیز افت 0.6 درصدی را شاهد شد.

    شاخص NZXنیوزلند 1.2 درصد مثبت شد، کاسپی کره جنوبی 0.7 درصد افزایش یافت در حالی که بازار ژاپن به دلیل جشن برداشت محصول امروز را در تعطیلات به سر برده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها