عصر خودرو

دولت سود سهام کدام شرکت‌ها را در سال ۹۷ به خزانه واریز می‌کند؟

عصر بازار- نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مکلف کردند که سود سهام خود در شرکت هایی که سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را وصول و به ردیف خاصی واریز کند.

دولت سود سهام کدام شرکت‌ها را در سال ۹۷ به خزانه واریز می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، نمایندگان در نشست علنی امروز «یکشنبه، 20 اسفندماه» مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 جهت تامین نظر شورای نگهبان با الحاق دو بند 11 و 12 به تبصره 12 لایحه مذکور با 191 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

    در بند الحاقی 11 به تبصره 12 جهت تامین نظر شورای نگهبان  آمده است که دولت مکلف است اقدامات قانونی لازم جهت درج بودجه تلفیقی سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این قانون را انجام دهد.

    همچنین در بند الحاقی 12 به تبصره 12 جهت تامین نظر شورای نگهبان ذکر شده است که دولت مکلف است سود سهام خود در شرکت هایی که سهم دولت در آن ها کمتر از 50 درصد است را وصول و به ردیف شماره 130108 جدول شماره 5 این قانون واریز نماید.

    در ادامه نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح عبارتی تبصره 4 لایحه مذکور با 181 رای موافق، 9 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

    برچسب ها