عصر خودرو

رونق معاملات محصولات پلیمری و شیمیایی در تالار نقره ای

عصر بازار- طی هفته گذشته حجم معاملات پلیمری ها و محصولات شیمیایی در بورس کالا به ترتیب رشد ۴۸.۲۴ و ۲۵.۷۸ درصدی را به ثبت رساندند و از نظر ارزش معاملات نیز با افزایش ۵۲.۱۳ و ۱۱.۸۳ درصدی رو به رو شدند.

رونق معاملات محصولات پلیمری و شیمیایی در تالار نقره ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، حجم معاملات پلیمرها در هفته قبل در بورس کالا 48.24 درصد رشد داشت این در حالی بود که تقاضا نیز 52.13 درصد افزایش یافت.

    این افزایش حجم و ارزش معاملات دو گروه مذکور در حالی به ثبت رسید که هم اکنون زمان چندانی تا آغاز تعطیلات نوروز باقی نمانده و این به معنی ورود تقاضای فصلی آخر سال به گردونه معاملات است اگرچه ثبت حجم معاملاتی بیش از 64  میلیون و 895 هزار تن همین سیگنال را به اثبات می‌رساند.

    این در حالی بود که حجم عرضه‌ و تقاضای پلیمرها در بورس کالا نیز به ترتیب 31.76 و 26.93 درصد رشد کرد؛ یعنی عرضه‌کنندگان اصلی برای استفاده حداکثری از شرایط بازار تمام توان خود را برای عرضه محصولاتشان به کار گرفتند تا جایی که بیش از 104 هزار تن عرضه برای انواع پلیمرها بدون احتساب معاملات مچینگ در تابلوی بورس کالا به ثبت رسید. این رقم عرضه از آن جهت اهمیت بسیاری دارد که بیشترین حجم عرضه در طول یکسال اخیر است. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که بازار پلیمرها به روال عادی خود بازگشته و شاید بتوان در هفته جاری نیز به موفقیت‌های جدید این بازار خوش‌بین بود.

    در بازار محصولات شیمیایی شاهد رشد 25.78 درصدی حجم معاملات بودیم اگرچه در این بازار تقاضا نزدیک به 24.7 درصد رشد کرد و عرضه نیز 8.33 درصد افزایش یافت. بطوریکه 26 هزار و 335 تن محصول به ارزشی بیش از 758 میلیارد و 621 میلیون ریال در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

    در پایان این گزارش می افزاید، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، بیش از 383 میلیون و 558 هزار تن محصول به ارزشی حدود 8 هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که این ارقام نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با رشد 62.33 و 56.31 درصدی همراه شده است.

    برچسب ها