عصر خودرو

دهلی‌نو پول نفت ایران را به یورو می‌دهد

عصر بازار- کاردار سفارت هندوستان با بیان اینکه هیچ مشکلی برای پرداخت پول فروش نفت ایران وجود ندارد و در حال حاضر به صورت یورو پرداخت می‌شود، گفت: هیچ مشکلی برای حسابهای بانکی ایرانیان در هندوستان ایجاد نشده است.

دهلی‌نو پول نفت ایران را به یورو می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، دوش اوتام امروز در حاشیه نمایشگاه تجاری هندوستان در ایران اظهار کرد: 100 شرکت هندی در زمینه‌های فناوری، لاستیک، پلاستیک و... به ایران آمده‌اند تا در نمایشگاه سورس هندوستان در ایران شرکت کنند.

    وی افزود: تجارت دو کشور ایران و هندوستان در سال گذشته به 2.8 میلیون دلار رسیده است که امیدواریم این رقم در سالهای آتی افزایش یابد؛ ما از حضور و برگزاری نمایشگاه‌ها تجاری ایران در کشور خودمان استقبال می‌کنیم.

    * سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری هندوستان در فاز یک بندر چابهار

    کاردار سفارت هندوستان ادامه داد: هندوستان امیدوار است بتواند توسعه بندر چابهار را در فاز یک انجام دهد که برای تحقق این امر 85 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. همچنین لاین اعتباری 150 میلیون دلاری نیز برای این کار اختصاص یافته است.

    اوتام گفت: بندر چابهار برای دو کشو رایران و هندوستان مورد اهمیت است زیرا شرایط تجارت با افغانستان و آسیای میانه را توسعه می‌دهد.

    وی با اشاره به حجم خرید نفت هندوتسان از ایرا نگفت: در سال گذشته 27.1 میلیون تن نفت به ارزش 9 میلیارد دلار از ایران خریداری شده است که همکاریهای دو کشور در زمینه انرژی توسعه خواهد یافت.

    * بدهیهای نفتی زمان تحریمهای  هندوستان به ایران به طور کامل تسویه شد

    وی در پاسخ به اینکه آیا هندوستان بدهی‌های خود را که از ز مان تحریمها بابت فروش نفت باقیمانده بود با ایران به طور کامل تسویه کرده است یا نه گفت: خیلی خوشحالم که بگویم تمام بدهی هندوستان به ایران که از زمان تحریمهای بین‌المللی علیه ایران بابت فروش نفت بود امروز به طول کامل پرداخت شده است.

    * مشکلی برای پرداخت پول نفت به ایران نداریم

    کاردار سفارت هندوستان در ایران در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در حال حاضر پول فروش نفت به ایران به چه صورت انجام می‌شود، گفت: بعد از برداشته شدن تحریمها مشکلی بابت پرداخت پول نفت به ایران وجود ندارد و به طور کامل پرداخت می‌شود.

    وی افزود: برای تحقق این امر یوکو بانک هندوستان در ایران حضور دارد و شش بانک ایرانی نیز با این بانک همکاری می‌کنند تا تبادلات تجاری به طور کامل پرداخت شود.

    کاردار سفارت هندوستان در پاسخ به تسنیم که آیا پول ایران با یورو پرداخت می‌شود یا روپیه هندوستان گفت: پول فروش نفت ایران با یورو و به صورت کامل پرداخت می‌شود.

    اوتام در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر مسائل مربوط به FATF تغییری در حساب بانکی ایرانیان در هندوستان صورت گرفته است و مواردی که در خصوص بسته شدن حسابهای ایرانیان در هندوستان مطرح می‌شود درست است یا خیر اظهار کرد: هیچ مشکلی برای حسابهای بانکی ایرانیان در هندوستان ایجاد نشده است.

    برچسب ها