عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

حمایت گندم کاران از بستر بورس کالا در سال ۹۷

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده شاهد اتفاق های مثبتی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و استفاده از ظرفیت های بورس کالا در این بخش خواهیم بود.

حمایت گندم کاران از بستر بورس کالا در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، سید راضی نوری ، با بیان این که بورس کالا فرصتی برای تولیدکنندگان است، تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا باعث می شود تا تولید کنندگان افزون بر پوشش بازار داخلی بتوانند برای حضور در بازارهای جهانی نیز برنامه ریزی کنند؛ چرا که بورس کالا علاوه بر ایجاد یک بستر نظامند، شفافیت آماری را به دنبال دارد و از طرفی در راستای تولید باکیفیت تر محصولات نقش موثری داشته است.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: ایجاد شفافیت آماری در مبادله کالاها، امکان سنجش نیاز داخلی به تولیدکنندگان را می دهد و آنها می توانند براساس ظرفیت خود، اقدام به تولید و صادرات محصولات کنند.

    وی تاکید کرد: تقویت بورس های کالایی و عرضه انواع محصولات در این بورس ها، نه تنها در ایران بلکه در دنیا به دلیل رقابتی شدن بازارها، تکاپویی را برای تولید و بازاریابی محصولات ایجاد می کند و بدون شک به نفع تولید کنندگان است.

    این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: از دیگر مزایای استفاده از ظرفیت های بورس کالا، ارتباط نزدیک تر تولیدکننده و مصرف کننده با حذف واسطه های غیر ضروری است که در این شرایط پر نوسان بازارها، بورس کالا می تواند امن ترین مسیر برای فعالان بازارها باشد.

    نوری معتقد است، عرضه پر حجم محصولات کشاورزی در بورس کالا با توجه به شفاف سازی قیمت و به نوعی نظارت بر روند عرضه و تقاضای محصولات به نفع کشاورزان است و دولت نیز با حمایت از این موضوع می تواند به تدریج بر تعالی اقتصاد کشاورزی کمک نماید.

    این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که خرید گندم به سمت بورس کالا در حال هدایت است،گفت: طبق روال سال گذشته نرخ خرید تضمینی 1300 تومان است. در این بین دولت درصدد است تا طرح قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی شود که در واقع به نوعی خرید گندم به سمت بورس کالا در حال هدایت است؛ در همین راستا امسال اقداماتی در این زمینه صورت گرفت که به نظر می رسد سال آینده شاهد اتفاق های مثبتی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و استفاده از ظرفیت های بورس کالا در این بخش باشیم.

    برچسب ها