عصر خودرو

با کاهش ارزش دلار در برابر اکثر ارزها؛

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۳۲۳ دلار و ۹۳ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، در حالی که کند شدن رشد دستمزدها در آمریکا حکایت از افزایش تدریجی رشد تورم در سال جاری دارد، کاهش ارزش دلار در برابر اکثر ارزها موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه افزایش یابد.

    گزارش بازار کار آمریکا حاکی است در ماه فوریه تعداد رشد فرصت های شغلی به بیشترین میزان در بیش از یک سال و نیم گذشته رسیده است. هرچند این آمارها احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش داده، اما کند شدن رشد دستمزدها حکایت از آن دارد که نرخ تورم تنها به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی اندکی کاهش داشت و موجب شد تا طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری ارزان شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.15 درصد افزایش به 1323 دلار و 93 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.17 درصد رشد داشت و به 1324 دلار رسید.

    استیون ریکچیوتو، تحلیلگر بازار طلا گفت: آمارهای قوی از بازار کار آمریکا نشان می دهد که فدرال رزرو احتمالا اقدامات بیشتری برای افزایش نرخ بهره انجام خواهد داد. من فکر می کنم آنها قطعا حداقل 3 نوبت افزایش نرخ بهره خواهند داشت.

    طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است. زیرا افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

    اما کند شدن رشد دستمزدها ممکن است انتظار 4 نوبت افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی را تضعیف نماید. این خوش بینی وجود دارد که کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کار آمریکا منجر به رشد سریعتر دستمزدها و رسیدن نرخ تورم به رقم هدف گذاری شده 2 درصد خواهد شد.

    برچسب ها