عصر خودرو

یک استاد اقتصاد دانشگاه :

انتشار اوراق در بودجه منجر به تشدید رکود می‌شود

عصر بازار- یک استاد اقتصاد دانشگاه گفت: انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی با نرخ بالا در بودجه منجر به تشدید رکود و مانع کاهش نرخ سود بانکی می‌شود.

انتشار اوراق در بودجه منجر به تشدید رکود می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، تیمور رحمانی ، در مورد فروش اوراق اسناد خزانه اسلامی توسط دولت در بودجه و پیش‌بینی فروش 35 هزار میلیارد تومان در بودجه 97 از قبیل اسناد خزانه، مشارکت و صکوک، اظهار داشت: متاسفانه در زمینه اوراق استراتژی قابل قبولی وجود ندارد و سیاست‌گذار توجه ندارد، کشوری که در تنگنای مالی، اعتباری و مضیقه بانکی است، حجم انبوهی از اوراق منتشر کند

     

     

    این اقتصاددان با تاکید بر اینکه انتشار اوراق در بودجه منجر به تشدید رکود می‌شود، گفت: در آینده نیز بدهی‌های و سررسید آن توازن بودجه را با مشکل مواجه می‌کند.

     

    وی به یکی از پیامدهای منفی انتشار اوراق توسط دولت اشاره کرد و گفت: این سیاست باعث شده تا نرخ سود بانکی کاهش نیابد. زمانی که دولت نیاز مالی دارد و اوراق را با نرخ بالا منتشر می‌کند، طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم، نرخ سود کاهش یابد.

    به گفته این استاد دانشگاه تهران در مورد گواهی سپرده ارزی و ریالی بانک مرکزی برای کاهش نوسان و هیجان بازار ارز بیان داشت: متاسفانه انتشار اوراق و گواهی سپرده در شرایط اقتصاد کنونی که از بالا بودن نرخ سود رنج می‌برد، مشکل‌آفرین و پیامدهای منفی برای تولید دارد و در شرایط کنونی فقط به عنوان یک مُسکن عمل می‌کند.

     

    برچسب ها