عصر خودرو

اندونزی خواستار توسعه همکاری های نفت و گاز با ایران است

عصر بازار- عضو کمیسیون هفتم مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی اظهار امیدواری کرد که اندونزی بتواند همکاری در زمینه های نفت و گاز را با ایران گسترش دهد.

اندونزی خواستار توسعه همکاری های نفت و گاز با ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'فاضل محمد' عضو مجلس اندونزی افزود :در حال حاضرهمکاری بین اندونزی و ایران از جمله در زمینه نفت و گاز ایجاد شده که خرید گاز از جمله این همکاریهای است.
    وی با این عنوان که همکاریهای دیگری نیز بین شرکت های اندونزیایی با همتایان ایرانی خود وجود دارد، افزود که در حال حاضر تراکنش معاملات این حوزه بیش از 300 میلیون دلار است، اما ظرفیت توسعه آن وجود دارد.
    تارنمای رپابلیکا با انعکاس این اظهارات به نقل از وی نوشت:بر اساس این ظرفیت ها می توان تراکنش معاملات این حوزه را به بیش از دو تا سه میلیارد دلار در سال افزایش داد.
    این نماینده مجلس اندونزی در دیدار با هیات پارلمانی ایران همچنین تصریح کرد که ظرفیت هایی برای همکاریهای بین دو کشور وجود دارد که بهبود برخی شرایط به ویژه در حوزه بانکی و خدمات مالی می تواند در عملیاتی شدن آنها نقش مهمی ایفا کند.
    مجلس اندونزی دارای 11 کمیسیون است که کمیسیون هفتم به انرژی، منابع معدنی، تحقیق و فناوری و اموز محیط زیست مربوط است.
    یک هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی و تعدادی از اعضا این گروه دوستی صبح دوشنبه (14 اسفندماه) بنا به دعوت رسمی همتای خود در پارلمان اندونزی به منظور دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور وارد جاکارتا شدند.
    محمود صادقی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی صبح روز پنجشنبه 17 اسفند ماه 1396 با فضلی زون، نایب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.
    احمد حمزه، سیدناصر موسوی لارگانی، مهدی شیخ و ابوالفضل سروش نمایندگان مردم کهنوج، فلاورجان و تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی سایر اعضا این هیأت هستند.
    دیدار با رئیس مجلس مشورتی، رئیس مجلس مناطق، نایب رئیس مجلس و جمعی دیگر از مقامات سیاسی و پارلمانی اندونزی و گفتگو پیرامون تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بویژه ارتباطات پارلمانی و تحولات جاری منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله اهداف این سفر عنوان شده است.

    برچسب ها