عصر خودرو

ایران و روسیه چهار سند همکاری در بخش صنعت به امضا رساندند

عصر بازار- در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه چهار سند همکاری در بخش صنعت به امضا رسید.

ایران و روسیه چهار سند همکاری در بخش صنعت به امضا رساندند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، تفاهمات در بخش صنعت و معدن و تجارت: در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه دو سند همکاری در حوزۀ زمین‌شناسی و دو سند نیز در زمینۀ همکاری‌های معدنی میان سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو و شرکای روسی به امضا رسید.

    سپیده اکبرپور، رئیس میز کشورهای همسایه دفتر اروپا و آمریکا با اعلام این خبر افزود: طی این اجلاس طرفین ضمن تأکید بر اجرای تفاهم نامۀ کارگروه همکاری صنعتی و تجاری، که در آبان ٩٦در آستراخان امضا شد،  در خصوص تبادل هیات‌های تجاری، تبادل اطلاعات و مناقصات پروژهای صنعتی و معدنی، خدمات فنی و مهندسی و ایجاد مراکز تجاری و بازاریابی محصولات ایرانی در مسکو با بررسی اختصاص فضای مناسب توسط طرف روسی بحث و بررسی کردند.

    وی اظهار داشت: برگزاری همایش‌های تجاری، توسعۀ همکاری‌ها در زمینۀ معدن و صنایع معدنی، برگزاری کارگروه معدنی و همایش معرفی پتانسیل‌های معدنی در مسکو در ماه أوریل یا می 2018، انتقال تجربیات در زمینۀ ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی، همکاری مشترک در زمینه تولید مشترک خودرو و واگن باری نیز از جمله مواردی بود که در این اجلاس مطرح شد.

    اکبر پور افزود: از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این اجلاس تأکید بر تسریع در نهایی شدن موافقتنامۀ موقت تجارت ترجیحی با اوراسیا بود که مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

    برچسب ها