عصر خودرو

کارشناس بانک مرکزی :

افزایش نرخ ارز به نفع صادرکنندگان است

عصر بازار- کارشناس بانک مرکزی گفت: افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت محصولات تمام شده و سود صادرکنندگان می شود.

افزایش نرخ ارز به نفع صادرکنندگان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا معبودی کارشناس بانک مرکزی، اظهار کرد: بانک مرکزی در اولویت اول خود اصلاح ساختار مالی کشور را قرار داده است و جلسات متعددی در این راستا برگزار کرده ایم.

    وی اضافه کرد: بحث این نیست که بانک های کشور و بانک مرکزی تا به حال چه فعالیت هایی در حوزه صادرات انجام داده اند، بلکه باید به همه این نهادها کمک کنیم تا در راستای محقق شدن اهداف صادراتی، هدفگذاری و تلاش بیشتر کنند.

    کارشناس بانک مرکزی، افزود: قبل از تولید، تولیدکننده باید با تحلیل های فنی و اقتصادی تعیین کند؛ چه کالایی برای صادرات مناسب تر بوده و بازار جهانی بهتری دارد. پس از آن واحدهای مالی می توانند با بررسی و تحقیقات لازم اعتبارات و تسهیلات مورد نظر را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

    معبودی اذعان کرد: بانک مرکزی در تلاش است تا شبکه های مالی غیررسمی را از سطح کشور جمع کرده و اصلاحات اساسی در نظام بانکی کشور صورت دهد.

    وی با بیان اینکه تغییر سیاست های کلی نظام بانکی نیازمند تغییرات ساختاری و زیربنایی در کشور است، گفت: اتفاقات اخیر در رابطه با ارز از دست بانک مرکزی خارج بود، ولی این نوید را می دهم که در آینده خبرهای خوبی در راستای ثبات بازار ارز توسط بانک مرکزی به اطلاع عموم مردم برسد.

    کارشناس بانک مرکزی در پایان تأکید کرد: افزایش قیمت ارز به ضرر صادرکنندگان نیست و این موضوع در نهایت موجب افزایش قیمت محصولات تمام شده و سود صادرکننده خواهد شد.

    برچسب ها